Trick Träning

Pearlow

Trådstartare
Har tänkt börja träna lite trick träning med min appaloosa kille, både för att stärka banden mellan oss ännu mer och det är ju kul att lära hästen nya trick ;)

Men nu undrar jag, har ni något tips på en riktigt bra bok där det står det mesta om trickträning med både inledning, vad man ska tänka på osv. och steg för steg bilder på själva inlärningen av tricken ? :d
 
Sv: Trick Träning

Vad roligt att du ska börja med trickträning :)
Den enda boken jag känner till är Franco Gorgi's Frihetsdressyr och Cirkuslektioner. Jättebra tips och vackert författad bok!

För övrigt får du gärna kika in på min hemsida, där jag skrivit lite om hur jag lärt in de trick mina hästar kan idag. Finns såklart flera vägar att gå, men kanske kan du få ut en del tips och inspiration i alla fall.

Länk direkt till tricken:
http://magiccinderella.webs.com/attlraintrick.htm
 
Sv: Trick Träning

Jag tycker att ella_99 sida är jätte bra:) Där står det lätt förståerligt och bra allt man behöver tänka på och hur man ska gå till väga!
Sen kan du även kika in på www.horse-vision.se, där kan du hitta lite. Sen kan du ju också ta en lektion av Rebeca som hon heter, jag har tränat för henne med min ponny och hon är jätte duktig!
Super gullig, bra med hästar och människor!
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 254
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 152
Senast: Fazeem
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 657
Senast: Pilot
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 072
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp