trick-training

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare AlterPride
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 974
A

AlterPride

Jag funderar på att börja med de med min åring.
Men har lite funderingar.
Har mailat på deras hemsida men inte fått svar :confused:
Så jag tänkte att jag provar här.
För er som inte vet är de endel strecht övningar.
Kan de vara skadligt för henne när hon är så ung?
Jag står inte och drar i hennes ben eller liknande utan de är hon själv som tänjer på sig

http://www.trick-training.nu kan ni läsa mer.
Gå på utbildningtrappa så ser ni vilka moment

Jag har självklart inte tänkt göra dom uppsuttna rörelserna
utan tänkte börja lite smått upp till stå (som hon för övrigt redan kan *skryter lite* ;) :angel: ), möjligtvis bergsgeten.
Vad säger ni?
Kan de vara skadligt?

Jag har självklart tänkt ta de lungt (de gör jag alltid med henne) och kommer inte pressa henne.
Men kan man börja med en sådan unghäst.
Eller tycker ni jag ska vänta?

Sv: trick-training

AlterPride skrev:
Jag har självklart tänkt ta de lungt (de gör jag alltid med henne) och kommer inte pressa henne.

På vilket sätt skulle det kunna vara skadligt så länge man inte tvingar dom till något?
Det blir ju mer bara lite lek och skoj och kommunikationsträning.

Jag var jätte sugen att vara med på en träning som dom skulle ha i min trakter, men det krockade med en annan lite viktigare sak tyvärr.
Kommer väl förhoppningsvis fler tillfällen.

kan varmt rekomendera dom (har haft min nuvarande häst där). Mycket trevliga och duktiga.

Det jag tänkte var att det kanske inte är bra för leder, ligament, skelett att göra sådana saker när hon växer.

Bättre att ta de säkra före de osäkra eller hur? :)

Tyvärr verkar dom inte ha så mkt träningar här uppe (inga alls vad jag kunde förstå) så jag tänkte i sådana fall köpa filmen.

Ja jag tänkte också köpa filmen.
Du får försöka dra ihop ett gäng med intresserade så kanske ni kan få någon som kommer upp och tränar er någon gång?

AlterPride skrev:
Jag funderar på att börja med de med min åring.
Men har lite funderingar.
Har mailat på deras hemsida men inte fått svar :confused:
Så jag tänkte att jag provar här.
För er som inte vet är de endel strecht övningar.
Kan de vara skadligt för henne när hon är så ung?
Jag står inte och drar i hennes ben eller liknande utan de är hon själv som tänjer på sig

http://www.trick-training.nu kan ni läsa mer.
Gå på utbildningtrappa så ser ni vilka moment

Jag har självklart inte tänkt göra dom uppsuttna rörelserna
utan tänkte börja lite smått upp till stå (som hon för övrigt redan kan *skryter lite* ;) :angel: ), möjligtvis bergsgeten.
Vad säger ni?
Kan de vara skadligt?

Jag tycker det verkar bra att du vill lära din häst sånt. Jag mailade till Rebecka Östh och hon sa att ingen häst tog skada av övningarna och de var bra och mjukgörande för hästen. Om man jämför med människor som sätter sig i alla möjliga sorters ställningar i yoga(vilket alla säger är avkopplande och man mår bar efter det) så borde stretching för hästen vara ungefär samma sak.

Jag har frågat dem samma sak om det kan vara "farligt" att börja med detta på en unghäst, och svaret jag fick var nej. Om man tänker på hur exempelvis hingstar leker m varandra, ligger på knä, stegrar sig, ja ni vet, så ska det nog mkt tilll om lite tricktraining skulle skada(min egen tanke). Så kör på, det skulle jag göra!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 900
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
763
Senast: cassiopeja
·
Träning Nu är jag i en sån där frustrerad period. Innan nyår red jag "jättebra", jag kunde sitta ner på hästen, jag kunde inverka, jag var...
Svar
7
· Visningar
1 322
Hästvård Nu behöver jag era, kloka Bukefalisters, råd. Lite historia Jag har ett arabsto på 18 år, som för snart två år sedan skadade sig...
Svar
6
· Visningar
1 125
Senast: Boll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Sängproblem...
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur