Trickträningsbok

Sv: Trickträningsbok

Engelska:
Trickonometry- Carole Fletcher
Tricktraining- Jan Sharp
Svenska:
Frihetsdressyr och Cirkuslektioner- Franco Gorgi

//Marlene
 
Sv: Trickträningsbok

Kom på en till:
Step by step trick training av jacki johnson

Sök på dom stora boksiterna, dom finns att köpa där
 
Sv: Trickträningsbok

Trickonometry- Carole Fletcher
Tricktraining- Jan Sharp
Svenska:
Frihetsdressyr och Cirkuslektioner- Franco Gorgi
Step by step trick training av jacki johnson

Vilken/vilka av dessa rekommenderar du? Enda jag har bläddrat i är "Frihetsdressyr och cirkuslektioner", men de metoderna som beskrevs där tyckte jag inte passade mig. De andra böckerna hittade jag nog på nätet, men där står ju inte så mycket om innehållet.
 
Sv: Trickträningsbok

Jag gillar ju trickonometry, bra bilder och lättfattad text. Ska jag maila nån övning, så du får se upplägget i boken?
 
Sv: Trickträningsbok

Rebecca Öhst som är mästare i NTT har gjprt en superbra film om tricktraining, gå in på horse-vision.se och kolla efter den där.
 
Sv: Trickträningsbok

söker en bok som beskriver lite lättare övningar :) Alltså lite! inte Mkt! :D Nån bra någon :P
 
Sv: Trickträningsbok

Rebecca Öhst som är mästare i NTT har gjprt en superbra film om tricktraining, gå in på horse-vision.se och kolla efter den där.

Rebecca Öhst är duktig, jag har dock vissa kommentarer att ge ang filmen, bla, tycker jag att den inte är konsekvent.

Hon säger bla i en filmsekvens att hästen inte får göra X. I nästa filmsekvent gör hästen just detta X och rebecca varken rättar till det eller uppmärksammar det på det sätt som hon i sekvenser före säger att man skall.

Jag själv som är NH instruktör ser även många saker hästen gör som strider mot relationen jag vill ha med hästar.
Hästen utmanar/testar Rebecca i många övningar utan att hon reagerar, hästen flyttar bla. på henne.


Men det är en bra film om man vill lära sig tricks och jag har inget ont att säga om rebecca.

Till sist:
Att jag "kritiserar" Rebecca innebär inte att jag inte tycker om hennes arbete, utan att jag ger den "dåliga" syunvinkeln på en film.

Det säga och diskuteras alldeles för ofta om bara de bra synvinklarna vilket resulterar i att oerfarna hästägare, skötare, medryttare mm. testar själv på sina egna hästar och resultatet kan bli att hästen tar över eller att hästen blir ouppfostrad eller lär sig att utnyttja situationer och beteenden till sina fördelar.
Detta pga att människan inte är medveten om de "dåliga" aspekterna i filmen/boken/kursen mm.

Publiserar man något är man medveten om att det kan komma att kritiseras,
det är jag beredd på när det gäller min bok jag skriver på och det är säkert Rebecca beredd på när det gäller hennes film.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Twihard
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 831
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 098
Senast: MiniLi
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 109
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp