Jag har, sedan några år, två fingrar med diagnosen triggerfinger. Det ena är värre än det andra. (det ena kan fastna i böjt läge om jag är oförsiktig, det andra är så ömt och svullet att jag inte "kan" böja det till läget där det fastnar med dess egen muskelkraft. Jag kan böja det "passivt" med hjälp av andra handen.) Har varit hos läkare och arbetsterapeut med det och följt alla råd, med diverse ortoser och senglidningsövningar. Har även fått kortisoninjektioner - 2 st, vilket är max. Det blir lite bättre, sen blir det sämre igen. Nu är det skitdåligt!
Vid min senaste kontakt med arbetsterapeuten sa hon att hon inte kan göra något mer för att hjälpa mig, utan nästa steg är operation - som jag också fick veta att det inte alls är säkert att det blir bra efteråt.
Så, nu griper jag efter ett sista halmstrå här.
Är det någon här som har erfarenhet av någon annan behandling av triggerfinger än de jag nämnt ovan?
Eller har erfarenhet av operation av triggerfinger?
Vid min senaste kontakt med arbetsterapeuten sa hon att hon inte kan göra något mer för att hjälpa mig, utan nästa steg är operation - som jag också fick veta att det inte alls är säkert att det blir bra efteråt.
Så, nu griper jag efter ett sista halmstrå här.
Är det någon här som har erfarenhet av någon annan behandling av triggerfinger än de jag nämnt ovan?
Eller har erfarenhet av operation av triggerfinger?