Trinity täcke och liner

Hemlighet

Trådstartare
Måste införskaffa ett fodrat regntäcke och har kikat på trinity med 50 gram foder. Någon som har erfarenhet av detta täcke? Någon som även har erfarenhet av linern?
 
Jag har Trinity i 50 och 100 g och använder ibland med liner. Supernöjd med de täckena, ligger bra och ger inte slav och är hållbara.
 
Tvättade trinity täckena förra året och det läcker som ett såll nu :cry: innan dess var jag väldigt nöjd. Har även liners, funderar även på att köpa till ett 300g
 
Trinity täckena är helt ok.

Men.

Numer kostar de lika mycket som HW och då köper jag hellre HW
 
Jag gillar dem mycket! Tycker att passformen är suverän - gillar verkligen "kuddarna" över manken. Testade liner, men de blir för trånga över bogarna på min häst trots största storlek. Men, som sagt, själva täckena är super!
 
Man måste tvätta täckena på rätt sätt med special tvättmedel och impregnera innan man kan säga om det läcker eller ej efter tvätt.
Mitt täcke är tvättat och impregnerat på samma sätt som övriga i stallet gör och det är bara mitt Trinity täcke som läcker :cry: och jag har verkligen dränkt det i impregnering
 
Man måste tvätta täckena på rätt sätt med special tvättmedel och impregnera innan man kan säga om det läcker eller ej efter tvätt.
Fast man ska kunna tvätta täcken utan att de börjar läcka. Visst att det är bättre att använda specialmedel osv för täckets livslängd, men en felaktig tvätt ska ju inte leda till att täcket läcker in. Då är det ett dåligt täcke.
 
Måste införskaffa ett fodrat regntäcke och har kikat på trinity med 50 gram foder. Någon som har erfarenhet av detta täcke? Någon som även har erfarenhet av linern?
Har aldrig använt det själv men kompisar har. Det är typ delat i två läger, ena sidan älskar dom och andra är besvikna för att dom läcker snabbt och mkt. Vissa kostar lika mkt som horseware (?) så hade hellre satsat på hw som sitter bra och håller länge.
 
Fast man ska kunna tvätta täcken utan att de börjar läcka. Visst att det är bättre att använda specialmedel osv för täckets livslängd, men en felaktig tvätt ska ju inte leda till att täcket läcker in. Då är det ett dåligt täcke.
Ja och nej, man kan inte tvätta dom för varmt för då smälter det som ska skydda mot läckage. Gäller även tex hw.
 
Ja såklart, det känns självklart😊
Inte för alla..Lämnade in en stor hög med täcke på ett tvätteri när min maskin var sönder och dom tvättade alla täckena i 60 grader... Gick inte ens att impregnera om..Så ja man kan ju tvätta ett täcke utan specialtvättmedel utan att det ska läcka men man "måste" ändå göra rätt😅
 
Inte för alla..Lämnade in en stor hög med täcke på ett tvätteri när min maskin var sönder och dom tvättade alla täckena i 60 grader... Gick inte ens att impregnera om..Så ja man kan ju tvätta ett täcke utan specialtvättmedel utan att det ska läcka men man "måste" ändå göra rätt😅
Vi har tvättmaskin i stallet men jag undviker att tvätta regntäcken och utetäcken överhuvudtaget!

Köpte ett Trinity vintertäcke 350 g ( tror jag) och det satt bra, men efter en dag med fallande blötsnö var täcket blött ända in till hästen. Inget att rekommendera alltså!
 
Vi har tvättmaskin i stallet men jag undviker att tvätta regntäcken och utetäcken överhuvudtaget!

Köpte ett Trinity vintertäcke 350 g ( tror jag) och det satt bra, men efter en dag med fallande blötsnö var täcket blött ända in till hästen. Inget att rekommendera alltså!
Ja det är säkert det bästa att inte tvätta men har man många hästar som jag har så innebär det ibland att dom ärver sina täcken och då vill jag ha dom tvättade och rena. 🙂 Trots det så har vanliga tex amigo hero hållt i 10 år utan att läcka så jag tycker hw är bättre att investera i än fairfield med tanke på hur länge mina har hållt.
 
Bara använt deras föregångare när det hette Showmaster. Ligger inte bra på alla hästar men det som det passar på så ligger det som ett smäck. Jag kör mesta dels HW för det håller bättre enligt min erfarenhet och ligger i samma prisklass iaf deras Bravo täcken som vi använder mest.
 
Ja det är säkert det bästa att inte tvätta men har man många hästar som jag har så innebär det ibland att dom ärver sina täcken och då vill jag ha dom tvättade och rena. 🙂 Trots det så har vanliga tex amigo hero hållt i 10 år utan att läcka så jag tycker hw är bättre att investera i än fairfield med tanke på hur länge mina har hållt.

Det är en väldig skillnad mellan fairfield och Trinity i kvalitet och passform.
 
Jag har själv spanat på ju Trinity 50g med 100g liner en tid nu, då det ser ut som att det skulle kunna passa min bloding i manke/bog. Gillar halvhalsen på hans Nisch 200g, men driver ju in lite, så hals hade ju inte varit helt fel.

Tycker det är lite konstigt med attityden "för samma pris välj HW alla dar", för visst ska väl passformen vara det som styr?

Skulle gärna vilja prova ett HW, om de nu ska vara så fantastiska, men ännu inte hittat ett som ser ut att passa. Mio (iofs bara provat ett med fast hals) gör det inte, Rambo är bara att glömma (fairfield är för stort i halsen, och Rambo ska ju va rymligast). Även Amigo står det ska vara rymligare, vilket lämnar Rhino, och visst, wug skulle nog funka, men finns väl inte med hals.

Trinity känns ju väldigt unikt i att ha både halvhals och halstäcke? Och buntningen i manken. Finns väl inte så mycke annat välja på om det är nått man vill ha?


Dock...finns det nån tanke bakom bandet med handtag längst med ryggen?? För jag kan inte se nått positivt med det o.O
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
826
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 421
Utrustning Nu står vi i en så där roligt tid när det är 4 grader på natten/morgon och 20 grader mitt på dagen. Min ena häst är klippt sen tidigare...
Svar
11
· Visningar
1 426
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp