Bukefalos 28 år!

Trist utveckling här på forumet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo men det förstår jag. Vet man att rapporten blev antingen åtgärdad eller inte - så får användaren en riktning om vad som åtgärdas vid anmälning och kan på så vis kanske finetuna de anmälningar som hen gör.
Jag tänker att man ska fortsätta anmäla de inlägg man uppfattar som regelbrott/olämpliga oavsett vad det blir för åtgärder. Jag har nog aldrig ens kollat om inlägg jag rapporterat blivit borttagna eller ej, jag bara antar att moderatorn gör en bedömning om hur det ska hanteras.
 
Jag tänker att man ska fortsätta anmäla de inlägg man uppfattar som regelbrott/olämpliga oavsett vad det blir för åtgärder. Jag har nog aldrig ens kollat om inlägg jag rapporterat blivit borttagna eller ej, jag bara antar att moderatorn gör en bedömning om hur det ska hanteras.

Inte jag heller. Jag kan däremot förstå att andra kan bli lite frustrerade och att det då poppar upp såna här trådar om att forumet modereras kasst
 
Jag tänker att man ska fortsätta anmäla de inlägg man uppfattar som regelbrott/olämpliga oavsett vad det blir för åtgärder. Jag har nog aldrig ens kollat om inlägg jag rapporterat blivit borttagna eller ej, jag bara antar att moderatorn gör en bedömning om hur det ska hanteras.
Jag har kollat någon enstaka gång, men oftast bryr jag mig inte. I din mån jag rapporterar. Det är mest om någon alldeles för vidrig eller om jag ser irriterande reklam.
 
Inte jag heller. Jag kan däremot förstå att andra kan bli lite frustrerade och att det då poppar upp såna här trådar om att forumet modereras kasst

Fast det har klagats på det i alla år! Spelar ju ingen roll vem som är moderator! Det är väl bara att skicka en intresseanmälan till Gunnar om att man själv önskar moderera! Så jäkla kul är det nog inte att vara moderator!

Annars gillar jag förslaget från @Jeffery
 
Det här måste vara årets hittills tristaste inlägg och trådstart? En "ny" användare gör ett magsurt inlägg och gnäller över hur tråkigt det blivit på forumet och genast hakar fler på för att gnälla, varav ytterligare en "ny" användare fortsätter gnälla med en del andra surdegar. 😴
Och sen kommer nästa våg med de som gnäller på de som började gnälla och efter det, som mitt inlägg nu, de som gnäller på de som gnäller på de som började gnälla :)
 
Jag är mest nyfiken varför inte @honung själv kan stå för det hon skriver och svara på det utan du gör det. Känns så konstigt i min värld att någon annan ska svara, inte undra på att det blir tolkningsproblem.
Då du plockar ut en del i en pågående diskussion blir det märkligt (och ja, otrevligt!) när du bokstavstolkar mitt inlägg utan sammanhanget det hör till.
Jag anser alltå inte att bukes användare är extremt på (med vissa undantag) eller korkade. När det insisteras i inlägg efter inlägg att 'folk' har svårt att förstå, så accepterar jag det andra försöker övertyga mig om. Det är skrivet med sarkasm (som inte alla förstår, uppenbarligen), och grundläggande svenska och du gör det till något annat ur sitt sammanhang.
 
Jag säger ingenting om de specifika inlägg som diskuteras, men tycker att man i allmänhet ska vara väldigt försiktigt med att försöka förmedla sarkasm i text om man inte skriver med någon man känner väldigt väl, och som känner en tillbaka förstås.
 
Då du plockar ut en del i en pågående diskussion blir det märkligt (och ja, otrevligt!) när du bokstavstolkar mitt inlägg utan sammanhanget det hör till.
Jag anser alltå inte att bukes användare är extremt på (med vissa undantag) eller korkade. När det insisteras i inlägg efter inlägg att 'folk' har svårt att förstå, så accepterar jag det andra försöker övertyga mig om. Det är skrivet med sarkasm (som inte alla förstår, uppenbarligen), och grundläggande svenska och du gör det till något annat ur sitt sammanhang.
Det är inte speciellt trevligt när någon annan lägger ord i munnen på mig. Jag har inte bokstavstolkat, jag frågade nyfiket på varför du skrev som du gjorde, sen att du tolkat det som något negativt och inte bara som en nyfiken undran. Det kan inte jag stå för det är ditt ansvar, jag kan inte styra hur någon annan kommer tolka texten jag skriver.

Sarkasm och ironi bör man hålla sig ifrån i textform då det inte lyser igenom i text som det gör i tal och missförstånd sker.
 
Även jag skulle nog vilja ha lite mera feedback,speciellt när man är i andra änden ,mao bannad/raderad av moderatorn, man får ett meddelande där det står typ: Du har varit dum,hyfsa dig!
Det finns gånger när jag bara :confused::confused::mad::cry: och har verkligen ingen aning om vad det var jag skrev som gjorde att jag fick på pälsen.
Sen är det oerhört störande när man blir bannad och så skickar (troligen) @Gunnar ett meddelande och det kan man inte läsa förrän man är obannad,så man har inte en chans att se varför,eller tala för sin sak tex
 
Fast det har klagats på det i alla år! Spelar ju ingen roll vem som är moderator! Det är väl bara att skicka en intresseanmälan till Gunnar om att man själv önskar moderera! Så jäkla kul är det nog inte att vara moderator!

Annars gillar jag förslaget från @Jeffery

Jodå, det är över lag roligt att vara moderator. Annars hade jag aldrig tackat ja, när Gunnar frågade mig.

Men mindre roligt var att hur man än behandlat rapporteringar/modererat inlägg så gör man/Har man enligt någon (som inte läste reglerna innan de godkände dem) gjort fel. 😁
 
Även jag skulle nog vilja ha lite mera feedback,speciellt när man är i andra änden ,mao bannad/raderad av moderatorn, man får ett meddelande där det står typ: Du har varit dum,hyfsa dig!
Det finns gånger när jag bara :confused::confused::mad::cry: och har verkligen ingen aning om vad det var jag skrev som gjorde att jag fick på pälsen.
Sen är det oerhört störande när man blir bannad och så skickar (troligen) @Gunnar ett meddelande och det kan man inte läsa förrän man är obannad,så man har inte en chans att se varför,eller tala för sin sak tex
Det här håller jag med om. Jag väntade en månad för att se vad som var orsaken, och då jag läste så såg jag ut som ett frågetecken.
 
Apropå sarkasm, undrar jag varför detta inlägg är okej, till och med gillat?

Jag har rapporterat inlägget, antar att ingen moderator har varit vaken under natten, för om detta verkligen är okej så undrar ju jag över logiken i att kritisera mig för sarkasm. Det här är på en helt annan nivå och är detta okej, så säger jag Tack och hej och goodbye. Då vill jag inte vara kvar som aktiv på detta forum.
Screenshot_20200203-055855_Chrome.jpg
 
Apropå sarkasm, undrar jag varför detta inlägg är okej, till och med gillat?

Jag har rapporterat inlägget, antar att ingen moderator har varit vaken under natten, för om detta verkligen är okej så undrar ju jag över logiken i att kritisera mig för sarkasm. Det här är på en helt annan nivå och är detta okej, så säger jag Tack och hej och goodbye. Då vill jag inte vara kvar som aktiv på detta forum.Visa bifogad fil 44921

Men det är ju helt uppenbar sarkasm/skämt. Nu råkar det vara ditt inlägg som är citerat, men någon nivå av skämtsamhet kan man väl få hålla? Jag tyckte det var roligt, sett till den hysteri som varit på sociala medier det sistone. Det lättade upp stämningen.

Galet trist det vore om vi inte fick skämta runt emellanåt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
603
Senast: Lady_S
·
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: miumiu
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 349
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp