Trix slappna av

Jag fick tips av en vĂ€n om Yoga Nidra. Trodde det skulle vara andningsövningar. Eventuellt somnade jag innan de kom sĂ„ lĂ„ngt 😅 fick Ă€ntligen sova typ 9 h i natt efter veckor av dĂ„lig sömn (jag brukar Ă€ga pĂ„ att sova pga lĂ€rde mig det nĂ€r jag började jobba 3-skift). Vaknade igĂ„r natt av nĂ„got som började likna en panikĂ„ngestattack och insĂ„g att nu mĂ„ste jag verkligen ta tag i detta.

Hittade iaf denna igÄr, hade jobbat kvÀll sÄ hann inte kolla runt sÄ mycket utan tog en lÄng som började bra. Rekommenderas!

 
Pussel och bada badkar :love:
Podcast med nÄgon behaglig berÀttarröst. Pussel fÄr mig att koppla bort helt och bara vara i fokus pÄ pusslet.

HÄller med om pussel. Största problemet man har Àr att hitta nÀsta bit.
Fast det funkar bara hemma hos mormor för mig. LÄnade hem pussel, men nÀ ingen ro hÀr hemma till det, bara dÀr.

Men rita funkar! Ska ta mig i kragen och köpa nya pennor!! Kan sitta i timmar och rita!
 
Spela pÄ min keyboard eller lyssna pÄ poddar eller ljudbok, se en serie eller film och att promenera ute med hundarna Àr avslappning för mig. Aktiv avslappning. Jag har svÄrt för att bara vara. Men att titta pÄ serier och film gör man ju ÀndÄ vilandes i och för sig.
 
LÄng och lÄngsam löpning pÄ stigar i skogen, eller pÄ landsvÀg om vÀdret Àr bra.
 

Liknande trÄdar

Tjatter T Har funnits nÄgra sÄdana hÀr trÄdar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. TÀnkte vi kunde ha en trÄd dÀr vi delar med...
Svar
0
· Visningar
340
Kropp & SjÀl Vad Àr hemligheten bakom ett riktigt bra skumtÀcke i badet? Jag badar ibland som smÀrtlindring, och ett bra skumtÀcke Àr ju inte bara...
Svar
6
· Visningar
565
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
HĂ€stnyheter Cool Trix hade 13 raka segrar i bagaget. Trots bakspĂ„r och tredjespĂ„r förlĂ€ngde han segerraden. – Han Ă€r ju fantastisk, sa experten...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·
HundtrÀning Jag vill bli bÀttre pÄ shejping sÄ tÀnkte ta tag i det genom att trÀna trix som inte har med tÀvling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: Krumben
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp