Tror ni på Donkens nya

Cheesburgarna får de gärna behålla som de är dock. Gillar att de är lite sunkiga och går att äta i typ fem tuggor. Gott på ett märkligt sätt.

Ja, det är det enda jag kan få cravings efter. Donken cheese, sunkigt, lite halväckligt men samtidigt oemotståndliga när suget kommer 😁

Annars äter jag bara glass och milkshake.
 
När jag äter burgare, vilket händer kanske vartannat år är det BG som gäller. Deras är definitivt godast. Däremot är deras fries sämre än McD och Max (nu har jag iofs inte ätit på några av dem på fem år eller så) så jag kan inte bedöma deras kvalitet i nutid.
 
Ätit där typ en gång sedan jag slutade äta kött, för över 20 år sedan alltså. Och deras veganska var oätbar. Så det kan ju inte bli sämre iaf. 😅
 
McDonald ska göra typ 50 förändringar i sin meny. Briochebröd, färskare och större burgare. Mer ost, sallad och saltgurka, specialsås m.m. Blir det godare?
Som norrlänning (och vegetarian) kan jag inte för mitt liv förstå att folk äter på McD överhuvudtaget :cool: Här är det Bastard Burgers som gäller, eller Max, om det ska vara "fulburgare". De där andra kan få experimentera bäst de vill med sina flottiga köttpuckar
 
Jag går mot strömmen och säger att jag hoppas att McDonalds nya burgare inte tar efter Max. Inget av det är väl högst på min önskelista, men Max vräker på alldeles för mycket sås för min smak, och kycklingen smakar inte alls bra tycker jag. Inte tycker jag att burgarna behöver bli större heller. McDonalds "vanliga" storlek (alltså inte de minsta, enkla hamburgarna/cheeseburgarna, och inte heller Bic Mac) är alldeles lagom.

Däremot låter färskare burgare med briochebröd, mer sallad och mer saltgurka som en hit!
Många icke vegetarianer, tycker de vegetariska ”kyckling”-nuggetsarna är mycket godare än de med riktig kyckling i! De med kyckling är lite unkna i smaken.
 
Nu är ju foodtrucks hett. Handlar ni dyrare burgare där? Typ burgerdudes har ju en 100 i topp lista på burgare. Hur kan man rangordna så många burgare å hitta den bästa i landet? På den listan platsar väl varken Donken eller Max
Vilka foodtrucks? Var finns dom?

I Stockholm?

Finns inga sådana inom 8-20 mil där jag bor.
 
Foodtrucks finns t.om lilla Oxelösund , oftast är en som stå inne i centrum dock inte spanat in vad dom erbjuder allt för noga 😅

Ang. donken bara dom inte rör receptet på deras kyckling så är jag nöjd 🤤
 
Jag går mot strömmen och säger att jag hoppas att McDonalds nya burgare inte tar efter Max. Inget av det är väl högst på min önskelista, men Max vräker på alldeles för mycket sås för min smak, och kycklingen smakar inte alls bra tycker jag. Inte tycker jag att burgarna behöver bli större heller. McDonalds "vanliga" storlek (alltså inte de minsta, enkla hamburgarna/cheeseburgarna, och inte heller Bic Mac) är alldeles lagom.

Däremot låter färskare burgare med briochebröd, mer sallad och mer saltgurka som en hit!
Och jag håller med!
All denna sås, och dessutom vätska från burgaren gör att det droppade överallt sist jag åt på Max. Men det är nog ett par år sedan.
 
Foodtrucks finns t.om lilla Oxelösund , oftast är en som stå inne i centrum dock inte spanat in vad dom erbjuder allt för noga 😅

Ang. donken bara dom inte rör receptet på deras kyckling så är jag nöjd 🤤
Om du menar "korvkiosk på hjul" så har sådana setts till (skitburgare och tråkkorv alltså). Även tillfälligt tillresta foodtrucks i samband med något event, t.ex. en marknad eller någon festival.

Men foodtrucks som erbjuder någon form av mat som är mer intressant än McD burgare eller enklaste Thaimat, och som oftast finns på ungefär samma ställe lyser med sin frånvaro

(skrev dock fel i mitt inlägg, vet inte varför det blev 20 mil, skulle faktiskt stå 8 mil, det finns nämligen foodtrucks värda namnet på en ort ca 8 mil bort)
 
@skogaliten Nja, annat jag tänker på, jag ska forska i om hittar den . jag hinner inte i veckan kolla och se om står där nu.
Edit: Hittade på Oxelösunds kommunssida
1702251612654.png
 
Jag äter inte hamburgare men har hört att Horunge Hamburgare ska vara bra. Obs. har översatt namnet rakt av eftersom jag är emot utländska skyltar och företagsnamn.
Är det Bastard Hamburgers du tänker på? Är inte bastard ett gammalt svenskt ord? Eller är jag ute och cyklar nu? Borde det inte i så fall bli Bastard Hamburgare?
 
Är det Bastard Hamburgers du tänker på? Är inte bastard ett gammalt svenskt ord? Eller är jag ute och cyklar nu? Borde det inte i så fall bli Bastard Hamburgare?

I detta fallet är det ett amerikaniserat företagsnamn. Ordet bastard är inte särskilt vanligt i svenskan, speciellt inte idag. Ursprungligen är det ett fornfranskt låneord.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 358
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 875
Senast: bollen__
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 681
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp