Tror ni....

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare valentino
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 457
"Men allt det andra då?"
Du förstod mig fel. Jag undrar varför du inte nämner om t ex kommunikation eller något om alla grundskunskaper mm, som NH förutsätter? Kan det vara så, att du inte vet mer om NH än "repvifteri"? I så fall har du mycket kvar att upptäcka! :)

Där ser vi olika på saken.
Betyder det, att du anser, att vi inte skall göra något med hästarnas eventuella rädsla för olika ting? Om så, kan du argumentera för den ståndpunkten?
För att fortsätta på mitt exempel, skall man alltså rida/köra på vägen, även om hästen är bilrädd? En inställning som i så fall är främmande för mig och NH-filosofin.

LIA

Absolut!!
Om det inte funkar gör man det inte korrekt.
NH kan hjälpa ryttare och häst i flera sammanhang!

/Frida

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 501
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 416
Senast: ildiko
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 829
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka