Trött bebis som inte vill sova....

sassiball

Trådstartare
Vad gör man? Nu har jag provat allt känns det och hon fortsätter vråla som en stucken gris. Hon var så enkel och lätt att ta hand om i början men nu vid 7 mån ålder så är det illvrål i 3 timmar innan hon somnar. Gäller särskilt på fm för på kvällen somnar hon ganska lätt.

Och jag har svårt att trösta henne eftersom jag blir stressad och arg vilket är precis vad hon inte behöver. Suck, ska gå och plocka upp vrålapan lite nu. Igår satte jag på mig hörlurarna för jag höll på att blil galen men det vill jag inte göra idag, det är bara för egoistiskt tycker jag.

Sv: Trött bebis som inte vill sova....

Hur mycket sover hon per dag? Kanske det är dags att dra ner på sovstunderna? Eller är hon faktiskt jättetrött? Är hon någorlunda pigg kanske du skulle försöka hålla henna vaken en stund till?

Jag har för mig att det var vid 7-8 månader som vi började dra ner sovstunderna från 3 till 2 ggr/dag. Just för att han började bli så svårsövd. Iofs så har V inte gått att söva inomhus dagtid sen 6 månader ungefär (när han var yngre ammade jag till sömns i vår säng), hur är hon att söva i vagn eller bärsele?:idea:

Vid 10 månader sov han 1 gg/dag, ca 1,5-2,5 timme och det gör han fortfarande nu vid 1 år. Vaknar vid 6.30, sover middag mellan 11.30-13.30, somnar för natten vid 20.

Måste bara säg att äntligen somnade hon :) En kort promenad med barnvagnen och nu har hon däckat... tror hon har någon förkylning på gång eller något stackarn.

jag gjorde som du föreslog, höll henne vaken ett tag till och sen somnade hon i vagnen, så det är nog som du säger, hon behöver lite kortare/färre sovstunder nu. Hon har fram till nu vaknat vid 6.00 sovit vid 9.30-11.00 sen somnat igen vid 14.00-15.00 och sen varit vaken till 20.00 på kvällen.

Men nu räcker det nog att hon somnar som nu vid 12.00 tiden och så uppe sen ända tills det är läggdags för natten.

Liknande trådar

Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som... 2
Svar
24
· Visningar
4 319
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Ja, hur mkt sover era bebisar som är i ungefär den åldern? Vet ju att det är väldigt olika från bebis till bebis, precis som hos oss...
Svar
13
· Visningar
14 215
Senast: jerseyko
·
  • Låst
Övr. Barn Eftersom ingen här vet vem jag är eller vem min bekant är tänker jag skriva av mig.... Har en bekant vars barn jag har börjat avsky...
Svar
5
· Visningar
1 217
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet