Bukefalos 28 år!

Tunga hästar

Sv: Tunga hästar

Ardennern hade en j-a tryck i steget, man hördes på mils avstånd när man kom galopperande, men han var inte heller svårriden.

Var på en visning som fotograf där det var en godkänd ardennerhingst som belönats med 9:a för sin trav vilket jag tyckte var häftigt och gubben sken upp och tog ner honom på planen och visade mig, alltså fy jag bara gapade! Vilken POWER och energi, bakbenen hade gjort vilken ridhäst som helst avundsjuk, har varit mycket och fotat på dressyrtävlingar men det var nog bland det värsta jag sett :love: måste vara en upplevelse att få rida på en sån!
 
Sv: Tunga hästar

Nej dessa hästar kräver inte mkt mer av ryttaren än andra raser. Sen beror det på vad målet är. Vilken nivå vi pratar om. Vi har ju hästraser av en anledning -olika ändamål. Tyngre raser brukar sällan vara rena dressyrhästar utan mer kör, allround -bättre anpassade. Därför har jag två för olika ändamål. Och jo jag rider dressyr. Men igen skillnad på vad jag satsar på. Flygande pass på en PRE -lycka till :rofl: lr medelsvår på en islansskrutt. Jag säger inte att det inte går. Men varför göra det svårare än det behöver vara. Låt hästarna göra det de är bäst på :)!
 
Sv: Tunga hästar

Jag håller helt med om att det kräver mer av ryttaren att rida en tung ras. Då menar jag inte ren råstyrka utan kunskapsmässigt. Min ardenner är fortfarande ganska grön i ridningen, men har en otroligt fin och känslig mun och är väldigt känslig för vikthjälper. Det är mest när han blir trött som man får jobba lite mer med skänkeln för att han inte ska bli snubblig.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 625
Senast: Palermo
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 243
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: Lutten
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 961
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp