tungfelsbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare karatefisken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 089
K

karatefisken

vad har ni för erfarenhet av de?
jag provade det idag på min ponny. tycker det gick bra. Han tyckte det nog de kändes lite skumt i början men sen så gick han fint på de :)
finns det mycket negativt med dem?
min tränare tyckte jag skulle prova det då han lägger tungan över bettet i hoppning och sen hejhopp gör som han vill.

Sv: tungfelsbett

Jag har ridit en ponny på tungfelsbett och det hjälper jättebra på henne. Eftersom att hon inte kan lägga över tungan över bettet så blir hon mer koncentrerad på ryttaren i allmänhet och då går ju allt mycket lättare. Nackdelen är ju att man inte får tävla med det i dressyren... Men i hoppningen tror jag väl att man får ha det?

jag hade inte tänkt att rida me det hela tiden men i hoppningen. kanske inte på tävling om man nu inte får då.

Jag tycker att tungflesbett ska vara den absolut sista lösningen till problemet. Ta reda på orsaken och gör nåt åt det istället.

vad kan man titta på? någonting specefikt?
Han har alltid varit en sån..
Har utprovad sadel och har inte ont i ryggen.
Bra tänder.

Det är när han värkligen vill någonting som han lägger över tungan och hejhå, försöker va så mjuk i handen som möjligt i hoppningen då han gärna drar ifrån mig och bromsa med sätet. Han är väldigt sammarbetsvillig annars och gör alltid sitt bästa. Min tränare red honom och tyckte jag skulle prova det.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
554
Senast: Elo
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han... 2
Svar
22
· Visningar
1 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka