Tunna men varma ridhandskar ?

En reflektion till alla tegera/montagehandskag tipsen :),
Jag hade dessa innan och gick igenom minst 2par varje vinter. Mina skinnhandskar har jag nu haft i 3år. De äldsta sommarhandskarna är 5år gamla. Montagehandskar må vara billigare i inköp men har usel hållbarhet i jämförelse.
Jag har från Tegera, håller minst två säsonger med dagligt stallarbete.
 
En reflektion till alla tegera/montagehandskag tipsen :),
Jag hade dessa innan och gick igenom minst 2par varje vinter. Mina skinnhandskar har jag nu haft i 3år. De äldsta sommarhandskarna är 5år gamla. Montagehandskar må vara billigare i inköp men har usel hållbarhet i jämförelse.
Mina brukar hålla nån/några säsonger. Men jag har flera stycken av samma sort och byter flera gånger om dagen och lägger på elementet så de är alltid varma och sköna när jag tar på mig dem.
Hade jag enbart haft ett par skulle de slitas fortare.
Har korta naglar.
Edit: de tunna varianterna köpte jag i våras och använt på sommaren fram tills det blev för många minusgrader. Har blivit ett litet hål på ett par annars helt ok skick.
De tjocka brukar hålla lite längre än de tunnare.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar med grovt tagel och håller manen kort, vad har ni för knep för att det ska bli snyggt utan att man förstör händerna...
Svar
16
· Visningar
1 103
Senast: iNHALE
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 354
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
677
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
753
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp