Tusen frågor

med så mkt sympom med feber, näsblod, stelhet osv, så låter det väl inte så otroligt med något virus?
 
Usch då, inte skoj. :(
Håller tummarna för er och hoppas att det inte är något allvarligt.
 
Varken jag eller vet. är så mkt klokare än tidigare.
När stallägaren fodrade i morse var Vina hängig och såg allmänt kass ut, när jag och vet. dök upp i stallet var hon äckligt pigg :o. Allt är ok med henne, hittar inte ett fel någonstans. 38.2 i temp, inte feber men en höjning från normala tempen. Konstigt som sjutton :crazy:.
Får hon feber igen ska vi åka till Helsingborg på stört.

Jag hade inte varit hemma mer än en timme då stallägaren ringer och piper lite tyst att nu står Vina och hänger igen i hagen...:crazy: Kommer dit igen - då galopperar hon omkring med den andra gamlingen i hagen. Jättepigg!! Huh?? :confused:

Vad kan det då vara? Ingen aning! Cysta i näshålan höll vet. med om att det kunde vara, samma sak med bihålsinflammation. Men vi kan ju inte sätta in behandling bara för att det "Kanske är någonting..".

Släppte henne i ridhuset (som blev klart igår - tjohoo! :love:) så hon får röra på sig så mkt som Hon vill (fick ok till att rida henne pga spatten - får inte stå still då, men jag tänker bara skritta och trava henne lös). Det gick kanon! Hon sprang omkring som en galning och hade jättekul - syntes ingenting alls.
Så fort hon kommer in i sin box igen ställer hon sig och sover...:confused: Efter ett par minuter piggnar hon till och börjar äta sitt hö.

Euhm...:confused: :confused:

Vi avvaktar över helgen och ser vad som händer. men konstigt är det!
 
Vi TROR inte det hänger ihop, men i nuläget kan jag inte svara på det (från början hängde det iaf inte ihop ;) ). Nu är det mer förvirrat än tidigare.
 
Tack! Tror inte det är något farligt, men det sätter igång hjärnverksamheten vill jag lova..:crazy:
 
Vad kan det då vara? Ingen aning! Cysta i näshålan höll vet. med om att det kunde vara, samma sak med bihålsinflammation. Men vi kan ju inte sätta in behandling bara för att det "Kanske är någonting..".

Om du 'knackar' henne i pannan på olika ställen, hur låter det då? Har de regelrätt bihåleinflammation brukar man kunna höra att det låter dovt pga att bihålorna är fyllda med var.

Tog ni något blodprov, det visar ju om hon har en infektionsbild?

Jag håller tummarna!
 
Vad har hänt med lilla gumman nu då :(

Läste lite i tråden men jag är inte så bra på det medicinska :smirk:

Kram Nathalie :bump:
 
Kan hon ha slagit i huvudet?

Jag hittade en gång en unghäst i hagen tokhalt på ett framben och alldeles snurrig samt näsblod. Den repade sig av sig själv. Men det tog tid. Veterinärerna trodde hon slagit runt i hagen.

Tempen som kommer och går kan vara smärt-temp. Kan hästar få hjärnskakning?
 
Jag har knackat och knackat....och igår lät det dovt, idag ingenting.
Inga blodprov togs - hon såg och betedde sig som världens friskaste häst när vet. kom till stallet (tadaa, hoppades på att jag för en gångs skull kunde ha sett fel...men ack nej, sån tur hade jag inte..). Och en timme senare, knalldålig - en timme senare galopperade hon i hagen igen....

Det här är fanimej inte sant....varför ska alltid Jag få så konstiga sjukdomar på mina djur?! Är hon lika konstig imorgon får hon åka till Helsingborg (pah, avskyr det stället - men jag har inget val!), oavsett vad de tycker. Jag vill inte ha ansvar för detta längre, det är ju helmysko!

Tack för tummarna, de behövs!
 
Visst kan hon ha slagit i huvudet, men i vad vet jag inte....och hon nuddade inte marken när hon raglade omkring när jag red. Hon och det andra stoet delar från och med i måndags hage med två andra ponnyer, och de kan ju ha busat omkring....jag var inte med då, men enligt de andra hade Vina bara sagt "pip" en gång och sen följde de andra henne som en mamma :D (japp, ledarsto ut i hovspetsarna). Annars vet jag faktiskt inte vad hon skulle kunna ha slagit sig på.
Tack för tipset, ska helt klart klura lite till på det! :bow:

I Min värld :angel: kan hästar få hjärnskakning, men om andra anser det vet jag faktiskt inte...ingen aning faktiskt. Någon annan som vet? :confused:

Vet inte om jag skrev det tidigare, men veterinärerna (det var inte samma veterinär som kom jag pratade i telefon med som kom ut) är övertygade om att det är Någonting som inte stämmer, men vad vet de inte.
 
har förstått att jag nog krånglade till det lite, men det var mer än lite snurrigt här vill jag lova...:crazy:
 
I Min värld kan hästar få hjärnskakning, men om andra anser det vet jag faktiskt inte...ingen aning faktiskt. Någon annan som vet?

Jajamensan det kan de, iaf enligt vet.

Jag har inte fått några PM av dig, haft för mycket om och kring dog för att skicka? Det rä absolut ingen fara elelr brådska, ville bara kolla så du inte skickat och de försvunnit i cyberrymden?
 
Tack tack, då vet jag det nu! :bow:

Dina PM har inte kommit bort, jag har bara fått lite för mkt i huvudet, på gång nu :) Allt jag skickar har en v iss tendens tilla tt försvinna, så det hade inte förvånat mig om det blivit knas :crazy:
 
Min gammelvallak slog runt i hagen en gång efter att ha bråkat med shettisen. Och han uppvisade snarlika symptom. De gick över efter någon vecka. Och han får inte dela hage med shettisen efter det.

Han hade dunkat i halskotpelaren och blev äkta groggy. Jag såg när det hände.
 
En häst i stallet fick näsblod efter att ha gjort upp rangordning med en annan häst, och hans näsblod berodde på en fraktur i huvudet. Vet sa dock att han skulle gå ensam en längre period och att just den här frakturen skulle läka av sig självt.

Mvh Huntress
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 698
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 983
Senast: pews1972
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 800
Senast: lizzie
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 848
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Betyg idrott högstadiet
  • Klimat tråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp