Tv-spel! Vilken konsol ska jag välja?

Sv: Tv-spel! Vilken konsol ska jag välja?

Skulle rekommenderat ett PS2 slim. Inte ett PS3 till så små barn. :crazy:

Jag känner flera föräldrar som har ps3 till så "små" barn och det fungerar utmärkt :)

Barn är ju snabba på att lära sig hur man ska använda saker och ting också.
 
Sv: Tv-spel! Vilken konsol ska jag välja?

Vad är skillnaden på PS2 & PS3?
På vilket sätt är de lämpliga för olika åldrar? Jag trodde att det var spelen som var rek. från olika åldrar?
(Ni måste förklara för mig som lever på stenåldern när det gäller sån't här:o)
 
Sv: Tv-spel! Vilken konsol ska jag välja?

Vad menas med PS2 slim?

Det är en ps2:a fast i nyare utförande, den är alltså väldigt "slimmad". Den gamla varianten är ganska tjock och den här är väldigt tunn, sök på Google så kommer du se hur den ser ut :) Det är dock fortfarande en gammal konsoll. I övrigt är det stora skillnader på ps3 och ps2, ps2 är enbart en konsoll medan ps3 är mer en multimediaapparat. Den går att använda till mycket och som sagt, möjligheten att se på Blu-rayfilmer är riktigt bra då enbart en blu-rayspelare kostar en hel del.

Om man ändå ska lägga ut pengar på en konsoll tycker iallafall jag att man ska satsa på något som kan "växa i". Om du nu bestämmer dig för en ps3 tror inte jag att barnen kommer ha några svårigheter med att använda den, så länge de är rädda om skivorna (men det måste man ju vara oavsett till vilken konsoll!) och såklart rädda om hela konsollen. Var noga med att se till att den står ganska luftigt och att damma av den då och då så kommer det nog gå fint! :)

Men annars är faktiskt X-box ett alternativ. Det finns mycket spel i blandade kategorier och den är billigare. Nackdelen är väl att den låter en del med där gav ju Baka-kun bra tips!
 
Sv: Tv-spel! Vilken konsol ska jag välja?

Call of Duty har jag, men jag tyckte helt ärligt att det var ganska dåligt. :o Men det är nog bara för att min sambo var bättre på det än vad jag är, jag är otroligt lättskrämd så jag har svårt för sånna spel då jag gömmer mig bakom dosan när jag blir rädd, underligt nog hinner jag alltid bli dödad just då? :p

Jag är mer för spel som Final Fantasy, Zelda osv. Spel som man kan hantera. Buzz är svinkul! Visste inte att det hade kommit till PS3? Har försökt att inte titta på vad det finns för spel nu när jag ändå inte kan spela. :(

CoD4 är ju underbart jue :p Men så älskar jag kriggspel också.
Det enda jag saknar från min Ninendotid är faktiskt Zelda :(
Älskar Zelda!

Jag kanske blir arbetslös snart, vilket också är skit, jag kommer inte ha råd att köpa så mycket spel :(

Buzz måste du ju bara köpa :p
Köp det och sen adda mig på PSN så kan vi lira :D
 
Sv: Tv-spel! Vilken konsol ska jag välja?

Okej, allihopa. Nu behöver jag tips på spel. (Har ännu inte bestämt om det blir PS 2 eller 3. Funderar på Wii också.)

Jag skulle vilja ha tag i:
* pedagogiska spel, där man ska lösa en uppgift, gåtor, mysterier o likn. Eller spel där man samtidigt kan lära sig om olika ämnen, tex rymden, dinosaurier osv. (för barn)
*frågesportspel (familj)
*flygplansspel (typ som aircraft till datorn)
*rallyspel
*annat roligt

skjuta, döda, pang-spel går bort
 
Sv: Tv-spel! Vilken konsol ska jag välja?

Jag tänkte skriva ner lite spel som inte är skjuta-döda-pangpang. Men grejen är att det mest finns sådana spel till ps3, därför är nog Wii eller X-box ett bättre alternativ iallafall..Stryk ps2 helt tycker jag..

Jag har inte haft så mycket kontakt med alla spel som jag skriver här, men jag hoppas det är en hjälp på vägen iallafall:

FIFA99 - Fotbollsspel
NHL99 - Ishockeyspel
Soul Calibur - Fightingspel
Indiana Jones - Lego -spelat demot, det var kasst, men barn kanske tycker det kan vara kul
Wall-e -spel efter filmen, vet ej något om det mer än så)
Spider-Man - Lite klurande, lite slagsmål..
Rattatouille - Spel efter film
The Golden Compass - Spel efter film
Star Wars - Lego - Ett Star Warsspel med legogubbar
Sonic The Hedge Hog - Vet inget mer
Star Wars - Force Unleashed - Inte legogubbar, man ska slåss osv
Lego Batman - vet inte något mer..
Ratchet & Clank - Ett spel med mycket färg och glädje, man måste använda huvudet här
Blazing Angels - Flygplansspel
Warhawk - Ett populärt flygplansspel
Narnia - Prince Caspian - Vet inget om det alls..
Kung Fu Panda - Vet inget här heller (generellt sett är spel från film dåliga).
Bejing 2008 - Ett OS-spel
Tiger Woods PGA Tour 09 - Golfspel
Colin McRae Dirt - Kul och snyggt rallyspel
Burnout Paradise - Grymt bilspel
Gran Turismo 5 Prologue - Bilspel med otroligt snygga bilar
Baja - Rally också, men lite mer terräng som jag fattat det
Rock Band - Musikspel
Guitar Hero 3: Legends of Rock - Musikspel

Sen finns det spel där det behövs mer hjärna men då får man med lite dödande på köpet:

Uncharted - Drakes Fortune

Fredagsnöje på jobbet, och jag har säkert glömt skriva upp spel, haha.
Men några pedagogiska spel har jag inte sett till ps3, spel helt utan dödande är också svåra att komma ifrån..

Jag upplever att de mer kluriga spelen, rollspelen, barnspelen finns till Wii och X-box faktiskt..
 
Senast ändrad:
Sv: Tv-spel! Vilken konsol ska jag välja?

WII ska ni såklart ha! Jätteroligt för ungarna och ni kan spela hela familjen (tro det eller ej - men ni kommer att spela allihop). Många kvällar här hemma slutar numer med olika tennis, mariokart eller bowlingturneringar (och vi har inte ens barn :o). Kompisar, föräldrar, syskon, syskonbarn - alla kan spela!
Vill du inte köpa ett helt nytt så börjar det komma begagnade på marknaden.

Du kommer inte att ångra dig... :cool:

(Jag borde få betalt någonstans för så lysande reklam... :D)
 

Liknande trådar

Fritid Jag funderar på att önska mig ett tv-spel i julklapp men det finns ju så många olika. Vilken är bäst? *Xbox *Xbox 360 *PS2 *PS3...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp