Två föräldrar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kristin80

Hur svårt kan det vara att förstå att ett barn behöver både sin mamma och sin pappa??? Även om föräldrarna ej lever med varandra så betyder ju inte det att barnet måste skiljas från någon av sina föräldrar. Är det så svårt att förstå??? :confused:
 
Sv: Två föräldrar!

Håller med, men förstår inte riktigt sammanhanget.
 
Sv: Två föräldrar!

Oki... Skrev bara lite i ilskan... Mamman vägrar låta min sambo träffa deras gemensamma dotter.... Hon har väl en ny snubbe o tycker han duger som ny "pappa"....
 
Sv: Två föräldrar!

Tro mig det går..... Är bara att strunta i att lämna o hålla sig borta när man ska hämta....
 
Sv: Två föräldrar!

Jo jag vet.. Allt sånt är gjort... dombeslut finns men ändå så vägras det....
 
Sv: Två föräldrar!

Stå på er,som sagt såhär får hon inte göra...

Stor eloge till alla pappor som tar vill ta hand om sina barn trots att mamman & han inte är ihop längre... :bow: :bow: :bow:

Mvh Zaria (gravid med pappalös mage)
 
Sv: Två föräldrar!

Men...om hon inte följer domen så får ni väl begära verkställighet av domen.
Det går INTE att strunta i en dom utan att det för med sig konsekvenser.
Det är också smart att agera ganska snabbt.

Lycka till // Åsa
 
Sv: Två föräldrar!

Man kan få polisassistans.
Men man börjar med att skaffa ett domslut.
En pappa har umgängesrätt, och sabbar mamman det så kan hon förlora vårdnaden.
Då så blir det gemensam vårdnad, och domslut med den ev assistans som behövs för det.

En mamma kan inte undanhålla barnet, det går liksom inte.
 
Sv: Två föräldrar!

Kristin80 skrev:
Hur svårt kan det vara att förstå att ett barn behöver både sin mamma och sin pappa???

Tack för den du! :mad:

/Snuffsan - ensamstående mamma med dotter som inte har något umgänge med sin pappa.
 
Sv: Två föräldrar!

Hej du....

Min son har inte heller umgänge med sin pappa,det blir nog folk av våra barn med tror jag.Ibland finns det ju orsaker till att människor inte träffar sina barn och ibland är det lättja eller ointresse.
Jag tror inte hon menade nåt illa även om jag själv kan bli klart trött på tjatet om 2 föräldrar.De flesta vill nog göra det bästa för sina guldklimpar och gör det också.

Lycka till från en annan enastående morsa!
 
Sv: Två föräldrar!

Varför får inte din partner träffa sitt barn? Vad ligger bakom mammans beteende?

Har din kille rent mjöl i påsen?

Norrland
 
Sv: Två föräldrar!

Kanske - Kanske inte. Men eftersom folk ständigt kläcker ur sig hur livsviktigt det är att barn har kontakt med båda föräldrarna så är tårna ganska ömma vid det här laget.
 
Sv: Två föräldrar!

Zaria skrev:
Stor eloge till alla pappor som tar vill ta hand om sina barn trots att mamman & han inte är ihop längre.

Är det en större insats att en pappa tar hand om sitt barn för att föräldrarna inte är ihop?

Är det något anmärkningsvärt att pappan bryr sig om sitt barn?

Nu får ni börja tänka på vad ni skriver i den här tråden! :mad:
 
Sv: Två föräldrar!

Varför det?
Det är ju för tusan inte ditt fel.
Så jag tycker inte att du skall ta åt dig.
Du gör ju det bästa som du kan.
Vad andra gör eller inte gör, det kan du ju faktiskt inte ta något ansvar för.
 
Sv: Två föräldrar!

Där för att frasen "Hur svårt kan det vara att förstå att ett barn behöver både sin mamma och sin pappa??? " gör inga undantag för mammor som inte gjort fel. Den talar bara om att alla barn behöver två föräldrar.

Gång på gång läser jag sånt här på forumet. Oftast kommer raden "men det gäller ju inte dig, så varför tar du åt dig" några inlägg längre ner. Det kan man kanske tänka på innan man skriver i så fall! Jag är inte den enda ensamstående föräldern här.

För inte så länge sedan kläckte ett ljushuvud på forumet ur sig att hon tycker synd om alla barn till ensamstående. Jippi så bra det kändes! :mad:
 
Sv: Två föräldrar!

Håller helt och hållet med dig.

Jag har under många år varit ensamstående och vet precis vad du menar.

Norrland
 
Sv: Två föräldrar!

Njae menade mer att det är vanligast att killen drar,medans tjejen är gravid eller efteråt...
Efter jag blev gravid så finns det många ljushuvuden som tyckt att det var den naturligaste saken i världen att killen bara försvinner,inte vanligt att tjejen lämnar barnet till killen & sen säger "Ja men det var ju han som sprutade" Jag vill inte ta nåt ansvar bye bye liksom.
Då hade den tjejen klassats som sjuk i huvet eller så medans alla verkar tycka att det är så accepterat att killen bara drar från sitt ansvar...

Så jag menade inget illa mot dig,vet inte ens vem du är och menade inte att trampa på någons tår.

Mvh Zaria (Som också tröttnat på kommentarerna om att barn måste ha två föräldrar annasr går det illa & hit & dit,bättre att folk säger det till honom än till mig)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 285
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 013
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 339
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp