Två hårddiskar, hur flytta över mellan dom?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare mesklover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 860
M

mesklover

Jag har en dator med två hårddiskar, och har nu lyckats fylla den ena. Den andra är alltså helt tom (69GB). Hur gör jag nu för att på något sätt ställa in så att allt sparas på den tomma hårddisken istället för på den fulla?

Tacksam för hjälp :D

Sv: Två hårddiskar, hur flytta över mellan dom?

Jag har en dator med två hårddiskar, och har nu lyckats fylla den ena. Den andra är alltså helt tom (69GB). Hur gör jag nu för att på något sätt ställa in så att allt sparas på den tomma hårddisken istället för på den fulla?

Tacksam för hjälp :D
Om den fulla heter C: och den tomma D: väljer du att spara på D: eftersom den är tom. Många datorer kan även flytta filer mellan två hårddiskar.

Hur gör jag nu för att på något sätt ställa in så att allt sparas på den tomma hårddisken istället för på den fulla?
Var filer skall sparas går normalt bara att ställa in i respektive program, och ofta bara från tillfälle till tillfälle. Med andra ord kan du välja att spara filer från t.ex. ett bildbehandlingsprogram på din tomma disk, men du måste göra motsvarande val när du vill spara filer från t.ex. ett musikprogram eller ordbehandlingsprogram. Det finns inget generellt val som gör att alla filer som sparas hamnar på en viss disk.

Där var svaret jag sökte! Okeej, låter lite dumt att man inte kan ställa in det på något sätt, men jag får väl köra på det då :) Tack för hjälpen båda! :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
730
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 274
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 373
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka