Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

tvätta konstläderridstövlar

G

grimson

Hur gör ni andra, stövlarna blir ju rätt urkiga inuti efter ett tag. kan man tvätta dom inuti eller blir dom förstörda?
Har gjort det med mh thermostövlar och de blev som nya. men konstläder är ju annorlunda. stövlarna är aigle equyer eller nåt sånt. tacksam för svar :bump: :bump: :bump:

B

Bonzaij

när jag hade såna ridstövlar tvättade ja dem faktikst aldrig inuti :cool:
Dem va lika bra ändå, men ja brukade tvätta utsidan.

Jag är nog rätt äcklig... : :o
På den tiden jag hade konstläderstövlar tvättade jag dom aldrig inuti. Det har jag inte gjort med dotterns heller...

Aigle Ecuyer går och tvätta, kanske inte i maskin, men med tvättmedel och vatten. Se bara till att innersulan torkar, den kan vara lite svår att få torr. Lycka till!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6511 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
7
· Visningar
1 013
  • Artikel
Dagbok Jag fyllde år i veckan. Jag tycker inte sånt är viktigt alls och har aldrig varit road av nåt firande. Men inte en enda vän hörde av...
Svar
15
· Visningar
1 421
  • Artikel
Dagbok Har tänkt mycket på min pappa senaste tiden. Tror det är att det varit fars dag, att han fyller år snart och dessutom corona och tanken...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 824
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XII
  • Stora BPH, MH & MT tråden.

Hästrelaterat

Omröstningar