Tvätta mopp...

Nemo

Trådstartare
alltså... en undring så här på kvällskvisten...

Går det tvätta en mopp i tvättmaskinen? Det borde ju gå bra? Fast plasten kanske slår som attan?

Ngn som är med på vad jag menar? :crazy::bump:
 
Sv: Tvätta mopp...

Jag brukade göra det när jag hade "vanlig" trasmopp, det skrällde lite från plastdelen, men annars inget allvarligt. Märkte inte att min maskin tog någon skada utav det iaf. :)
 
Sv: Tvätta mopp...

Bara att slänga i den! Jag har alltid tvättat moppar! Men som sagt, det ska inte vara järn ;)
 
Sv: Tvätta mopp...

Men då testar jag & slänga i den imorgon! För den är i plast :) vad skulle man göra utan buke ibland... :D
 
Sv: Tvätta mopp...

Det går hur bra som helst! Vi tvättar mopparna dagligen på jobbet. Visserligen inte bara moppar utan med andra saker samtidigt, det gör väl att plasten inte slår lika mkt.
 
Sv: Tvätta mopp...

Jag har alltid tvättat moppar tidigare dock bara då jag bott i hyreshus :angel: har inte vågat tvätta i våran egen maskin hehe.....

brukar sätta moppen i klorinbad och "handtvätta" den istället :)
 
Sv: Tvätta mopp...

tvättar mina efter varje städning. De lyckas surna direkt annars o är för lat för att handtvätta dom..
Maskinen är det inga fel på efter tre års mopptvättande.:laugh:
 
Sv: Tvätta mopp...

det går alldeles utmärkt att tvätta! är det vanlig garnmopp (bomull) så kan du lätt köra den i 60 grader.
disktrasor och svampar går att köra i minst 40 och man kan köra diskborstar i diskmaskinen :p
 
Sv: Tvätta mopp...

det går alldeles utmärkt!! jag tvättar min efter varje gång jag har moppat..
 
Sv: Tvätta mopp...

Jag jobbar med städ,och vi tvättar alla moppar i 95 grader,och det gör jag även hemma med!

Om du tvättar en mopp i 40 eller 60 grader,så dör inte bakterier(om du städat tex på toa eller kräks/bajs mm)!

Man bör ha en toa-mopp och en vanlig-städ-mopp,just med tanke på bakterier/baciller)!

Och häng skaftet med moppen neråt på en krok,så surnar inte mopparna! Ställ dom inte i hink!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 438
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 480
Hemmet Hjälp! Vi behöver nya täcken till en ekonomisk prislapp. Jag är helt lost vad det gäller sådant och det var larvigt många år sedan jag...
Svar
17
· Visningar
876
Senast: Fruentimber
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp