Bukefalos 28 år!

tvätta ridbyxor

A

annizz

Min mamma har tvättat mina ridbyxor och dom blev kortare än innan + att "mockan" el va det är som är på insidan av benen blev jätte stelt.
Så vad ska man göra?
 
Sv: tvätta ridbyxor

Finns endel preparat att använda till skinn, men mitt bästa tips är ändå att du blöter upp skinnet, dra det sedan under torkningen många gånger åt olika håll så mjuknar det... Men om ridbyxorna krympt kanske det ändå är dax att skaffa nya? :o
 
Sv: tvätta ridbyxor

hur varmt är de tvättade? är de tvättade varmare än rekommenderat kan de nog vara hedan, men annars så är de nog bara så att de blivit stela.. för hett tvättade plagg kan man nog kasera.. speciellt då "skoningen" i ridbyxorna är i syntetmaterial.
 
Sv: tvätta ridbyxor

ok får testa att dra i det när det är blött..
innan tvättningen satt dom väldigt bra och sen kostade dom en rejäl slant oxå så jag vill ha tillbaka dom :cry:
 
Sv: tvätta ridbyxor

Man kan gnugga skinnet så det mjukar upp sig, och då även sträcka lite försiktigt när det blivit mer elastiskkt igen. Gnugga skinnet mot sig självt, som om du försöker gnugga bort en fläck. Du kan ta i ganska hårt.

Nästa gång du tvättar så använder du speciellt skinntvättmedel och följer de tvättråden.

Lycka till! :)
 
Sv: tvätta ridbyxor

Om det var riktigt skinn på ridbyxorna ja. Det är det väldigt sällan numera utan nästan alltid något syntetmaterial som ser ut som skinn eller mocka. Syntetmaterialen går bra att tvätta i vanligt tvättmedel.

TS! Längden på ridbyxorna går nog inte att få tillbaka, men skoningen går att få lite mjukare om du gör som Houdinie m.fl. beskriver. Skoningen kommer att mjukna också när du använder ridbyxorna igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir inte klok, får olika svar av alla. Jag ska snart färga håret. Alla tjatar om att man inte ska tvätta håret för ofta. För...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 989
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 735
Senast: Saigon
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 304
Senast: gulakatten
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 557
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp