Tvätta Magplattan?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saagaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 377
S

Saagaa

Min magplatta, elr de är en sån löstagbar man drar på sadelgjorden. Den har iaf, typ fårskinn på den. Och nu är den jättesvettig, hur ska jag kunna tvätta av den? :)

Sv: Tvätta Magplattan?

Ullprogrammet på din tvättmaskin (30grader) och med för fårskinn avsett rengöringsmedel. Alt handtvätt. Så tvättar jag mina fårskinnsprodukter.

Finns det inget tvättråd?

alltså fårskinnet gå inte att ta av. läder på ovansidan.

Handtvätt hade jag kört på. Vad jag hade tvättat med det vet jag inte :p Men så hade jag gjort, sen bara hängt den i sadelkammaren på tork. Innan användning hade jag smörjt lädret på sadelgjorden.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 421
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
616
Senast: skiesabove
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
413
Senast: Hedwig
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 752
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka