Bukefalos 28 år!

"Tvingad" till jobbet trots mammaledighet?

O

only me

Min chef hade pratat in på mitt mobilsvar idag att jag ska komma på utbildning imorgon hela dagen. Var okej att jag tog med min bebis!
Min bebis är fem veckor så jag har inte så jättestor lust att åka dit plus att min sambo har bilen och jag måste krångla med buss då.

Måste jag gå på utbildningen fast jag är mammaledig, vad säger lagen?
 
Sv: "Tvingad" till jobbet trots mammaledighet?

Jag har blivit injuden att nävara. Men jag har tackat nej. Ingen kan tvinga dig.
 
Sv: "Tvingad" till jobbet trots mammaledighet?

Oj, ingen aning...
Du ringde inte upp din chef och frågade om det var så nödvändigt att du skulle närvara?
Å andra sidan så tror jag inte att du kan ta ut fp när du jobbar/är på utb.
 
Sv: "Tvingad" till jobbet trots mammaledighet?

Nej visste borde jag inte bli tvingad. Borde bara få valmöjligheten om jag har lust och möjlighet.
Man känner sig ju inte på topp fem veckor efter förlossningen plus att min lille inte gärna sover på dagen och ammas ofta. Skulle bli stressande både för mig och mina kollegor om jag var där.

Innan jag gick på mammaledighet tyckte de att jag skulle komma de dagar det var utbildning, men jag skrattade bort det och sa att det kommer jag troligen inte orka. Har inte ork och lust att ringa chefen och förklara varför jag inte orkar komma borde vara uppenbart. Blev bara så ledsen och stressad känslig som man är nu.

Men då gör jag inget fel ialla fall om jag inte går, skönt:)
 
Sv: "Tvingad" till jobbet trots mammaledighet?

det är något med 18 månader. Du har rätt att vara hemma 18 månader. Du kan säkert leta på det. Kanske på fk s hemsida.
 
Sv: "Tvingad" till jobbet trots mammaledighet?

Nej du är inte tvungen, men chefen är tvungen att erbjuda dig utbildning så du hänger med dina kollegor och inte hamnar på efterkälken. Du har även rätt till löneförhandling och då är det dina tidigare insatser som skall ligga till grund.
 
Senast ändrad:
Sv: "Tvingad" till jobbet trots mammaledighet?

Du behöver absolut inte gå och en 5 veckors bebis hade jag inte tagit till en utbildning med en massa folk i dessa tider när RS och annat florerar.

Så stanna du hemma i lugn och ro :D
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 357
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 978
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 898
Senast: cassiopeja
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 491
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp