tvingas på tjänsteresa?

Det finns mycket forskning kring matte-didaktik, många lärare försöker arbetar just vardagsnära och ämnesintegrerat med matten, och gör ett fantastiskt jobb.

Men jag (spec.ped) möter också typen av mattelärare som du jag gissar att du tänker på. Lärare som kör kursbok enbart, genomgång vid tavlan 10 min vid lektionsstart, sedan självständigt arbete där eleven ensam räknar tal efter tal i matteboken, lektion ut och lektion in, år efter år. Stöd om du räcker upp handen.

Så jag tycker att du får lite orättvist negativ respos i tråden kring just den här kommentaren faktiskt. Den typen av lärare är inte så galet ovanlig, och ja, deras elever får svårare att ta till sig ämneskunskaperna jämfört med lärare som kan levandegöra och sätta kunskaperna i ett sammanhang.
Det är den läraren mina tre barn har stött på i just matte, den negativa alltså.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
786
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 939
Senast: Sirap
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 998
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 093
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp