Tvisten fortsätter kring Madick

Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Ursh vad trisst att det är sådant bråk kring det här. :(
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Borde inte hästen bli ruskigt mycket mer värd efter att ha deltagit i WC-finalen?

Otroligt tråkigt att det måste bli bråk!
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Jag tycker det är synd att det blir sådant spektakel av det hela. Vem vågar lämna sin häst till henne i fortsättningen med de avtalen hon har :crazy:
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Tävlingshästar transporteras över världen hela tiden. Orkar inte leta reda på avtalet igen men kan det verkligen vara möjligt att det står i avtalet att hästen inte får flygas?
PL
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Är den säkert men vill ägaren sälja så ska ju Ridab ha hälften av värdet på hästen.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Jag tycker det är synd att det blir sådant spektakel av det hela. Vem vågar lämna sin häst till henne i fortsättningen med de avtalen hon har :crazy:
Tror att det här gäller bägge vägar, vilken tävlingsryttare vill ta emot en häst av någon som först skriver på o sen när hästen blivit värd en massa försöker bryta avtalet.
PL
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Jo det är ju sant.

Tycker precis som en föregående talare att kontraktet verkar helt horribelt!

Ägaren verkar inte ha några rättigheter utan bara skyldigheter.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Hur kul är det när det är sådan dålig stämning mellan ägare och ryttare? Finns det mer info om detta? Jag får inte fram så mycket genom de två artiklar som fanns..vad säger kontraktet och hur länge gäller det tex?
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Tror att det här gäller bägge vägar, vilken tävlingsryttare vill ta emot en häst av någon som först skriver på o sen när hästen blivit värd en massa försöker bryta avtalet.
PL

Har du läst avtalet? Det har jag gjort och det är skrattretande så ensidigt som det är. I princip innebär det att hon har gett bort Madick till Lundbäcks. Tack och lov finns det något som heter oskäliga avtal. Madick var värd massor redan innan hon gick Lundbäcks.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Ja jag har läst avtalet o håller med om att det är skrattretande ensidigt men det är ju trots allt påskrivet av en myndig mentalt frisk person. Hästen är idag värd mångdubbelt mot den dagen avtalet skrevs.
PL
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Nej jag ser ju felet i det också men sannolikheten att ägaren ska få så många mer topphästar känns mindre än att ryttaren vill ta emot hästar i den kalibern.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Har du läst avtalet? Det har jag gjort och det är skrattretande så ensidigt som det är. I princip innebär det att hon har gett bort Madick till Lundbäcks. Tack och lov finns det något som heter oskäliga avtal. Madick var värd massor redan innan hon gick Lundbäcks.

Men Madick ägare har ju oxå läst avtalet! Sen är det ju upp till henne om hon vill skriva på eller inte.
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Ett av hennes argument i tvisten är att hon bara är uska u därför inte kan förväntas fatta vad hon skrivit på. Ett hån mot alla utan akademisk utbildning! Har aldrig någonsin ansett att folk utan akademisk utbildning skall ha mindre sunt förnuft eller vara osmartare än de med.
PL
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Jag har full förståelse för madicks ägare, hade varit själa glad om lundbäck velat rida min häst "gratis" och skrivit på vad som helst (nästan) men nu flera år senare hade man tänkt annurlunda precis som hon nu gör hon är en vanlig lågavlönad arbetare som inte har råd att försäkra hästen i dess fulla värde dee klART hon inte vill hästen ska åka då det är en STOR risk att ta som ägare. Lundäckarna kunde väl ha lite förståelse för det. i kontraktet står det väl oxå att hon inte kan sälja hästen före lundbäck godkännt det, helt sjukt att de inte går att häva kontraktet så dumt det är skrivit, väldigt SMART av lundbäckarna....:mad:
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

och det finns ju hjälp att ta till om det är så svårt....Tycker också att det verkar knäppt att man kan bryta avtal som man själv skrivit på, bara för att det börjar gå bra. Det var väl ändå det som var meningen med att lämna hästen till Lundbäcks från början?
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

I framtiden kommer det ju krävas att parterna "stryker varandra medhårs" eller hur man uttrycker det, detta fall kommer ju att leda till att skriftliga kontrakt ju faktiskt inte anses helt bindande. Vilket jag iofs blivit varse i och med ett kontraktsbrott när jag var "förlorare", även där hävdades att det sagts saker muntligt, och då var kontraktet plötsligt inte alls gällande.

Så i framtiden gäller ju komunikation när det gäller hästägare och elitryttare! Men å andra sidan så finns ju många liknande avtal där det fungerat helt som det ska, det här verkar vara lite unikt.
Men jag säger som jag sagt flera ggr, även jag hade nog bländats av det faktum att en elitryttare vill ha MIN häst! Men jag har gått på alldeles för många nitar genom livet för att lita på någon jag inte känner mkt väl, så jag hade inte gått med på några muntliga avtal utan vittnen. Men Maddicks ägare kanske inte förut gått på några nitar, därför så skrev hon på det ensidiga kontraktet.

Men att få ta en häst ur landet mot ägarens vilja, det tycker jag känns konstigt att det är lagligt? :confused:
 
Sv: Tvisten fortsätter kring Madick

Om ryttaren enligt kontraktet disponerar hästen för tävling internationellt så måste det väl vara självklart att hästen får föras ut ur landet. Knappast första gången hon tävlat utomlands.
PL
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 653
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 890
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 147
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp