Tycker du att Sverige ska gå med i NATO?

Fast beror inte det på att tjejerna förväntas vara duktiga, sköta skolan, hjälpa till hemma?
Medan killarna är det mer "boys Will be boys. När jag var i tonåren var ens kravet på killarna att de skötte sin fotbollsträning typ.

Nej, de blir stabilare och säkrare (det var verkligen skillnad på flera jag träffade). Givetvis med individuella variationer men man vet ju att killar i många fall behöver lite längre tid för att mogna jämfört med tjejer (fast även de skulle må bra av värnplikt).
 
Det är snarare så att om det blir krig mellan Ryssland och väst, i form att att baltstaterna annekteras med samma retorik som Krim, så skulle garanterat delar av Sverige bli en del av den ryska buffertzonen - om vi vore alliansfria.

Nej, man skulle ha fullt upp med Nato. Skulle vi vara med i Nato så blir vi däremot garanterat indragna.
 
Jag finner det inte märkligt alls, Sverige har för Ryssland alltid varit en potentiell framskjuten bas och en buffertzon mot Nato så deras agerande när det nämns "borde gå med i Nato" är fullt förståeligt. Den som sett Ryska invasionskartorna tvivlar inte en sekund på att Sveriges försvarsmakt setts som ett icke-problem för Ryssland (Soviet).

(Fö. är Ryska sjökorten över våran skärgård kalasbra att navigera efter, varenda sten på botten (nästan) är utmärkt och djupen stämmer på millimetern.)

Det är inte ett dugg konstigt att ryssarna gör invasionsplaner för Sverige, allt annat vore tjänstefel. Det är militärens jobb att planera för olika scenarion. Att de skulle sättas i verket är däremot mycket osannolikt.
 
Det är inte ett dugg konstigt att ryssarna gör invasionsplaner för Sverige, allt annat vore tjänstefel. Det är militärens jobb att planera för olika scenarion. Att de skulle sättas i verket är däremot mycket osannolikt.
Det är alltså enligt din syn och världsbild ett tjänstefel om inte Sveriges militär planerar för en invasion av Ryssland?

[insert valfria smileys, som hysteriskt trepanerar sig för att komma undan tankebanor som nått dagsljuset här]
 
Det är alltså enligt din syn och världsbild ett tjänstefel om inte Sveriges militär planerar för en invasion av Ryssland?

[insert valfria smileys, som hysteriskt trepanerar sig för att komma undan tankebanor som nått dagsljuset här]

Tja, det gick ju bra för oss (ett tag) tidigare... Friskt vågat, hälften vunnet eller hur det var!




:rofl:
 
Jag tycker hellre vi ska invadera Norge (det var ju faktiskt vårt). De har olja, diverse malm och lax :up: fast lusekoftorna kan de behålla :cautious:

*ja, jag är ironisk om någon missade det*
 
Jag tycker hellre vi ska invadera Norge (det var ju faktiskt vårt). De har olja, diverse malm och lax :up: fast lusekoftorna kan de behålla :cautious:
Det är militärens jobb att planera för olika scenarion. Naturligtvis ingår även en invasion av samtliga nordiska grannländer, samt övriga närliggande östersjöländer.

Att de skulle sättas i verket är däremot mycket osannolikt. Vi övar ju inte ens på invasion av grannländer, såsom ryssen frekvent gör.
 
Det är alltså enligt din syn och världsbild ett tjänstefel om inte Sveriges militär planerar för en invasion av Ryssland?

[insert valfria smileys, som hysteriskt trepanerar sig för att komma undan tankebanor som nått dagsljuset här]

Både Nato och Ryssland har anledning att förbereda en invasion av Sverige och har planer för detta. Sen ser de väldigt olika ut. Och det är inte det samma som att man tänker sätta planerna i verket. Men att inte ha dem, ja det vore rätt korkat.
 
Både Nato och Ryssland har anledning att förbereda en invasion av Sverige och har planer för detta. Sen ser de väldigt olika ut. Och det är inte det samma som att man tänker sätta planerna i verket. Men att inte ha dem, ja det vore rätt korkat.
Ok.
Så vad är Natos anledning att förbereda en invasion av Sverige?
Och vad är då Rysslands anledning?
Och vad har du att säga om Sveriges invasionsplaner - åt valfritt håll?
 
Det brukar jag också säga..
Katastrof egentligen att Sverige blev av med Norge... ?

Skulle vi klara av det militärt?
Ok. Så vad är Natos anledning att invadera Sverige.
Och vad är då Rysslands anledning?
Och vad har du att säga om Sveriges invasionsplaner - åt valfritt håll?

Anledningen spelar ingen roll för militären. Man gör planer för att de är bra att ha. Hitler hade planer för en invasion av Sverige som inte blev av. Sverige hade planer för en invasion av Danmark under krigsslutet, en blev inte heller av.
 

Liknande trådar

Samhälle http://katerinamagasin.se/ny-sexbrottsstudie-90-av-gruppvaldtakter-i-sverige-begas-av-man-med-utomeuropeisk-harkomst/ Så denna artikel...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
18 698
Senast: durachiny
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 050
Senast: lbb
·
Äldre Jag har funderat lite kring det här med svenskars reaktioner på det amerikanska valresultatet. Både här på Buke och i mitt flöde på...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
8 294
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp