Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör ”man” ofta det själv? Inte vet jag, jag gör typ inget själv. Fattar att det i viss utsträckning är självvalt att jag gör mkt med min man och att vi skulle kunna turas om att ta barnen, men samtidigt tycker jag vi har lite tid tillsammans också med jobb, förskola osv. Jag har på min höjd ensamtid när jag cyklar till jobbet, och inte ens det gör jag sen pandemin började![]()
Det kan jag förstå! Som tur är inte minDet där är min mardröm!
Det är det säkert! Och det gör jag också! Men då är ofta minst ett av våra barn med också, därför lite saker ”själv”.Personligen tycker jag det är sunt att göra saker utan sin partner.
Samma här.Jag trivs att göra saker själv och tillsammans. Men jag tänker att pyssla hemma, träna, ta en skogspromenad, läsa, titta på nån dokumentär och sånt där gör man ju ofta själv under egen ledning, även om ens partner och barn inte är bortresta. Man gör väl inte allt tillsammans bara för att man bor ihop och är hemma?
Jag möttes av viss oförståelse (inte från familj utan från ”bekanta”) när jag åkte på whiskyresa på egen hand. Att ta semester för att göra något själv när man har familj verkar skava för vissa.
Det är det säkert! Och det gör jag också! Men då är ofta minst ett av våra barn med också, därför lite saker ”själv”.
Egna intressen, just nu nej! Kompisar jag umgås med utan barn, sällan. Men alla mina vänner har också massa små barn så känns ofta naturligt att ta med något.Har du inga egna intressen eller kompisar som du umgås med utan att ha med barn?
Ursäkta att jag är en fyrkant, men om ni jobbar mer än heltid och barnen har en massa aktiviteter så är ju det ert val istället för att kunna göra saker på egen hand/utan barnen.Egna intressen, just nu nej! Kompisar jag umgås med utan barn, sällan. Men alla mina vänner har också massa små barn så känns ofta naturligt att ta med något.
Jag fattar inte hur folk gör för att barnfritt kunna umgås massor med vänner samtidigt som de har små barn (eller jo, ser massvis av folk i mina kvarter som har barnflicka som passar barnen då fattar jag.) men både min man, mina vänner och jag jobbar mer än heltid, har flera barn som går på flera aktiviteter. Det är helt enkelt SÅ lite tid över och SÅ svårt att synka.![]()
Precis! Jag är inte alls missnöjd med mitt val heller. Har jag sagt det? Mest en förklaring till varför jag inte gör så mkt ensamUrsäkta att jag är en fyrkant, men om ni jobbar mer än heltid och barnen har en massa aktiviteter så är ju det ert val istället för att kunna göra saker på egen hand/utan barnen.
Tyvärr kan man inte få allt, man måste oftast välja vad som är viktigast för en.
Förstår! Tack för svaret!Precis! Jag är inte alls missnöjd med mitt val heller. Har jag sagt det? Mest en förklaring till varför jag inte gör så mkt ensam![]()
Egna intressen, just nu nej! Kompisar jag umgås med utan barn, sällan. Men alla mina vänner har också massa små barn så känns ofta naturligt att ta med något.
Jag fattar inte hur folk gör för att barnfritt kunna umgås massor med vänner samtidigt som de har små barn (eller jo, ser massvis av folk i mina kvarter som har barnflicka som passar barnen då fattar jag.) men både min man, mina vänner och jag jobbar mer än heltid, har flera barn som går på flera aktiviteter. Det är helt enkelt SÅ lite tid över och SÅ svårt att synka.![]()
Jag gillar att vara ensam, tycker om att umgås med folk i små doser.Sitter och dricker te och klappar på hunden. Mannen är iväg och spelar golf, och varje år när golfsäsongen startar är det någon som skämtar om att jag inte kommer få se mycket av honom närmsta halvåret. ”Åh nej!” skämtar jag tillbaks men ärligt talat, att få dagarna själv på helgerna är extremt skönt. Jag tränar, pysslar hemma, myser med hunden, plöjer någon serie som han inte gillar. Ibland åker jag även till stugan på helgerna ensam.
Men jag vet att det är oerhört många som inte tycker om att vara själva någon längre tid. Ensamhet förstår jag, det är en sak, men att liksom vara i sitt eget sällskap en halv dag, en dag eller flera. En av mina närmsta vänner är så. Har vi bestämt att vi ska ses så ses hon gärna flera timmar tidigare, för hon blir så rastlös hemma.
Hur är ni?
Mår också väldigt bra av att vara själv. Det är inte många tillfällen jag känt "vad kul det vore att hitta på något med någon" någon ledig kväll/dag. Behöver verkligen lugnet och att få vila upp mig.
Jag älskar att vara själv hemma med djuren
Uppmuntrar sambon att ha sina kompiskvällar
Jag trivs jättebra med honom och blir glad när vi ses igen men jag vill inte sitta ihop med honom och spendera all tid tillsammans.
En stor anledning till att jag inte vill ha barn är att jag inte vill ha någon annan människa som är beroende av mig 24/7