Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har släta lädertyglar, ganska smala o tunns, tycker de funkar super! Har väl ingen bild, men dom ser ut som helt normala rödbruna släta lädertyglar
Har även ett par lädertyglar med stoppar på men jag tycker inte om dom, obehgligt när man måste hålla precis på en stopp
jag hade lädertyglar med gummi på insidan (fr Jacson tror jag) till min häst och bättre har jag nog aldrig haft! suveränt sköna och mjuka, bra grepp och höll bra gjorde dom också!
Det är de enda tyglar jag riktigt ridit in mig på och därför är de överlägsna alla andra
I övrigt gillar jag flätade (med 3 "delar, inte 5) och släta lädertyglar om man ska rida dressyr. Funkar om hästen inte är skitstark..
Hoppar helst på dom gummifodrade.
I terräng/vid uteritt gillar jag såna som är helt gummiöverdragna med noppor, men då ska dom vara mjuka och lite smalare. De flesta såna som säljs tycker jag är alldeles för breda!
Smala släta lädertyglar. Det bästa som finns i tygelväg tycker jag. Om det regnar väldigt kan jag sätta på ett par gummityglar. (också ganska smala och väldigt smidiga)
på ena hästen har jag vanliga släta lädertyglar men jag tycker som är den sämsta skit jag någonsin haft martingalstropparna bara klider upp till nävarna och jag har inget grepp alls. speciellt inte om jag har vantar.
Till andra hästen har jag flätade lädertyglar och dom är jättesköna att rida med men ändå lite opraktiska.. Får känslan av att de är mycket kortare än vad dom borde vara.
Har också ett par vanliga ribbtyglar(?) och dom är bäst av alla tyglar jag någonsin använt. bra grepp och lite längre än dom andra tyglarna. billiga dessutom
Har ett par kantflätade läderyglar som inte är helt uppmjukade ännu eftersom dm knappt är använda, men det lilla jag använt dom kan jag säga att dom är helt Har även ett par gummivävribb som är helt okej, mjuka smidiga och inte lika obehagliga att hålla som vävribb i allmenhet brukar vara.
Jag har släta, smala lädertyglar, och det är helt klart de jag gillar bäst. Enda nackdelen är då de regnar, kan bli aningen hala då. Speciellt om ponny är pigg... :smirk:
jag har underbara HG gummityglar, de är helt underbara! lädret går med innanför gummit hela vägen så de är stablia men ändå fruktansvärt mjuka efter som det är oslagbart bra kvalitet. Om hästen blir svettig så får man bara ännu bättre grepp om tyglen istället för att det bara halkar som det gör med de flesta andra gummityglar. super vid hoppning. har haft mina i sex eller sju år och använt dem varje dag.
smal lädertyglar med gummi på insidan, hubertus. Världens underbasraste Tycker om släta lädertyglar xå men inte när det börjar regna, då blir de livsfarliga
Hästmänniskan Nja. Försäkringen ERSÄTTER xxx tusen kronor
Du betalar fast plus rörlig självrisk. Så nej bufferten tar slut snabbare än försäkringen -...