• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Viggolina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 66
  • Visningar Visningar 5 380
Sv: Tyglar?

Mina favvotyglar är ett par tunna, smala (ca 1 cm), släta lädertyglar. De är huur mjuka som helst och väldigt bekväma att hålla i! : ]

Jag har oftast flätade vävribbtyglar, men på tävling har jag vita gummigrepptyglar för att de är så sköna att hålla i. :)

Älskar gummityglar!
Mina GG är i precis rätt storlek och sådär lagom tunna :love:

Tunna,släta lädertyglar (utan stroppar) tycker jag är bäst! :)

Smala, mjuka och släta lädertyglar. :)

Jag klarar verkligen inte av att rida med gummityglar! :eek:

Jag gillar lädertyglar - som ska vara släta, smala, långa, inte med hakar utan vanliga spännen, och mjuka.

Har ett par som uppfyller kriterierna hyfsat - aningens för korta och börjar se lite matta ut i färgen.

Vävribbtyglar har jag dåliga erfarenheter av sen ridskoletiden då mina bräckliga händer alltid fick skav av dom breda, hårda tyglarna. Flätade lädertyglar upplever jag brukar bli för breda och kantiga. Gummityglar är säkert mycket bättre än läder om man t ex rider ut i regn, men dom brukar ju också vara megatjocka!

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
887
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 241
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka