Tyskt guldfirande slutade i häktet

Sv: Tyskt guldfirande slutade i häktet

När det ändå kommer upp en tråd om Weishaupt: är det någon som vet varför Marcus Ehning red hans häst Monte Bellini i EMet?

Vad har förstod så var Ehnings häst skadad och Weishaupt och Monte Bellini var reserver. Men då rider väl ryttaren sin egen häst? :confused:

Eller så var det därför han hamnade på den där fotbollsplanen på knä: "Gode gud, gör så att jag rider lika bra som Marcus Ehning och får behålla min häst nästa mästerskap.";)

Men Marcus Ehning var väl inte med i laget? Plot Blue blev skadad, då lyftes Weishaupt in som ny reserv? Och i slutändan häll sig de andra fyra friska, så då red varken Ehning eller Weishaupt?

Han kanske inte var i skick att rida? :angel:

:D

Tänkte faktiskt det själv också men sen såg jag att Ehning startade Monte innan Weishaupt hamnade i finkan :p

Men Marcus Ehning var väl inte med i laget? Plot Blue blev skadad, då lyftes Weishaupt in som ny reserv? Och i slutändan häll sig de andra fyra friska, så då red varken Ehning eller Weishaupt?

Nej det var han inte men han var ju där och red ändå? :confused: Hittade honom i alla fall i resultatlistorna. Plats nummer 25.

EDIT: Hade haft mer sans och logik om tex Marco ridit Monte eftersom han dels red honom som unghäst och sen också ingår i både samma stall och team som Weishaupt. Jag är asförvirrad :confused:

Senast ändrad:

Här ser man också att Weishaupt inte finns med i det tyska laget utan det är Ehning som står där med Monte Bellini som häst..

Jo men... Det är Spanien vi pratar om ;) Nej men skämt åsido, det var en hel del saker under EM som kändes lite rörigt, så jag är inte förvånad.

Fast det där är ju inte EM, det är en kringklass. I EM var han inte med.

Jag veeeet att han inte var med i laget :p Jag var fascinerad över att han ridit Weishaupts häst fast han inte ens skulle vara med (och Weishaupt uppenbarligen var på plats).

Men det var ju en felskrivning så slutet gott, allting gott ;)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 934
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 715
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson väljer att vila guldhästen All In när världscupen i hoppning inleds i Oslo i helgen. – Han mår bra men får vila lite...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka