Lägger den här här, utan att vara ikapp i tråden. Man blir ju ganska chockad:

" Sannolikheten för att en svart flickas beteende ska kriminaliseras är omkring sex gånger högre än för en vit flicka som gör samma sak. En svart flicka som exempelvis tappar humöret i klassrummet riskerar alltså i högre grad att bli nedbrottad och utsläpad i handklovar av polis än en vit flicka.

Källan som länkas säger bara att svarta flickor stängts av 6 gånger så ofta som vita flickor. Den säger ingenting om att svarta flickor blir avstängda 6 gånger så ofta som vita flickor när de "gör samma sak". Vet ej varför författaren av texten fabulerar och hittar på.
 
Källan som länkas säger bara att svarta flickor stängts av 6 gånger så ofta som vita flickor. Den säger ingenting om att svarta flickor blir avstängda 6 gånger så ofta som vita flickor när de "gör samma sak". Vet ej varför författaren av texten fabulerar och hittar på.
Förstår inte vad det har med inlägget att göra alls egentligen.

Fokuset på inlägget var att polisen är i skolan och arresterar 6-åringar. Jag kan inte se hur det kan spela någon roll vad 6-14 åringen gjort överhuvudtaget helt ärligt. Alla saker från glömd läxa, för många mjölkpaket i kafeterian, rivit sönder bok, smockat granneleven, haft sax i väskan hör tydligt hemma hos rektorn, inte på polisstationen. Oavsett vilket barn. (sax eller kniv i annan elev hör hemma hos socialen i slutänden.)

Om polisen mot all rimlig förmodan skulle arrestera en 11 åring av någon obegriplig orsak så kan de fortfarande inte misshandla 11 åringen som polisen gjorde i filmen.

Dessutom vet vi inte ens om procenten skolor som har betalat för att ha polis som trakasserar deras elever är olika i välbeställda områden med många vita jämfört med sämre beställda områden med många icke vita. (finns säkert någonstans)

Du har ett jättekonstigt fokus på det här, där du tycker att allting är ok? Inklusive arrestering med handklovar av 6 åring. Så länge statistiken inte övertydligt deklarerar att det är olika mellan grupper?

Tycker du att amerikansk polis ska arrestera din 6-åriga lillasyster när hon sparkat studierektorn på benet för att hon fått ett förtvivlansutbrott? och sprattlar vilt.

Tycker du att amerikansk polis borde arresterat dig och brottat ned dig och skadat dig när du var 11 och hade tagit ett extra glas mjölk i skolmatsalen?

Jag menar herregud, du brukar väl diskutera kvinnans naturligt mjuka natur? Det är små flickor till råga på allt.

Det är 6 gånger vanligare, strunt i orsaken. Ingen orsak är nog för en sådan polisarrestering i skolan för under 15 år. (utom våld=blod, och då till socialen sedan)

Du behöver ju inte försöka slå knut på dig själv för ursäkta polisvåld mot småbarn bara för att den kan vara färgrelaterad (och extremt sannolikt är, för som sagt, barn under 14 som dricker för mycket mjölk är inte en polissak).
 
Senast ändrad:
@Badger

Så texten jag citerade från ditt inlägg har ingenting med ditt inlägg att göra? Varför tog du med det då? Varför förväntar du dig att folk ska förstå att texten i ditt inlägg inte har någonting med ditt inlägg att göra alls?

Det övriga orkar jag inte ens kommentera mer än det inte har något med mitt inlägg att göra.
 
@Badger

Så texten jag citerade från ditt inlägg har ingenting med ditt inlägg att göra? Varför tog du med det då? Varför förväntar du dig att folk ska förstå att texten i ditt inlägg inte har någonting med ditt inlägg att göra alls?

Det övriga orkar jag inte ens kommentera mer än det inte har något med mitt inlägg att göra.

Sannolikheten för att en svart flickas beteende ska kriminaliseras är omkring sex gånger högre än för en vit flicka som gör samma sak. En svart flicka som exempelvis tappar humöret i klassrummet riskerar alltså i högre grad att bli nedbrottad och utsläpad i handklovar av polis än en vit flicka.

Jag skriver i mitt inlägg och i inlägget efter att självklart ska inget barn under 14 kriminaliseras för någon som helst förseelse. Det är socialens sak.

Så om svarta flickor kriminaliseras 6 gånger så ofta så är det fel oavsett orsak. Det spelar ingen roll om beteenderna är olika.

Men vi har ju också exempel på beteenden som kan få en svart 11 åring arresterad.
Dvs ta för mycket mjölk i matsalen.

Vi har ett exempel på beteenden som kan få en svart 6 åring arresterad.
Tappa konceptet och sparka studierektorn på benet. (dvs ett inte jätteovanligt beteende för en sexåring, inte vanligt kanske, men inte onormalt)

Vad är ditt problem? Varför tycker du skillnaden i statistik mellan svarta och vita var den enda intressanta biten i inlägget?

Det är möjligt att vita flickor och pojkar aldrig tar för mycket mjölk i matsalen eller får spel, vad vet jag, men det verkar osannolikt.

Jag är övertygad om att min nioåring tog en köttbulle för mycket i matsalen en gång. Jag vill ändå inte ha honom arresterad med handklovar och få hem mugshots.
 
@Badger

Svarta flickor kriminaliseras inte 6 gånger så ofta, det är ännu ett faktafel i artikeln. Den siffran rör hur många som blir avstängda från skolan (oftast i några dagar till två veckor). Det är långt ifrån samma sak som kriminalisering. Sen finns det inga beteenden som bara svarta kan "kriminaliseras" för då samma lag gäller för svarta som för vita.


Om vi tar exempelvis 11-åringen som blev arresterad så är det såklart för jävligt, men det var ett tjänstefel och den ingripande polisen jobbar inte kvar. Men oavsett så är enstaka incidenter ingenting vi kan använda för att dra slutsatser om hela samhället, utan då krävs det någon form av statistik som visar på problemet. Det jag har gjort är att påpeka att den statistiken du använder är felaktig. Det finns ju inte så stor mening att diskutera påhittad statistik. Det är mitt problem.
 
Rainbow_flag_and_blue_skies.jpg


Med allt elände som händer i USA just :banana::banana::banana::bow:😻😍

Idag beslutade SCOTUS att alla LGBTQ är skyddade från diskriminering på arbetsplatsen. Trots att Trump har pushat för socialkonservativa Supremes så röstade en majoritet för. Ett sant mirakel även om jag fortfarande inte fattar hur i helvete Brett Kavanaugh någonsin blev en Supreme.

The 6-3 opinion was written by Justice Neil Gorsuch and joined by Chief Justice John Roberts and the court's four liberal justices.
"An employer who fires an individual for being homosexual or transgender fires that person for traits or actions it would not have questioned in members of a different sex. Sex plays a necessary and undisguisable role in the decision, exactly what Title VII forbids," Gorsuch wrote.

När SCOTUS beslutat då är det slutgiltigt. Roe v Wade, Brown v Board of Education, Loving v Virginia, Miranda v Arizona.

Och nu, Bostock v. Clayton County, Georgia, Altitude Express v. Zarda, R.G. and G.R. Harris Funeral Homes v. Equal Employment Opportunity Commission

https://edition.cnn.com/2020/06/15/politics/supreme-court-lgbtq-employment-case/index.html
 
Rainbow_flag_and_blue_skies.jpg


Med allt elände som händer i USA just :banana::banana::banana::bow:😻😍

Idag beslutade SCOTUS att alla LGBTQ är skyddade från diskriminering på arbetsplatsen. Trots att Trump har pushat för socialkonservativa Supremes så röstade en majoritet för. Ett sant mirakel även om jag fortfarande inte fattar hur i helvete Brett Kavanaugh någonsin blev en Supreme.



När SCOTUS beslutat då är det slutgiltigt. Roe v Wade, Brown v Board of Education, Loving v Virginia, Miranda v Arizona.

Och nu, Bostock v. Clayton County, Georgia, Altitude Express v. Zarda, R.G. and G.R. Harris Funeral Homes v. Equal Employment Opportunity Commission

https://edition.cnn.com/2020/06/15/politics/supreme-court-lgbtq-employment-case/index.html
Å andra sidan försämrades sjukvården för transpersoner i veckan som gick - nu ska vården utgå ifrån biologiskt kön :meh: :turd:
 
@Badger

Svarta flickor kriminaliseras inte 6 gånger så ofta, det är ännu ett faktafel i artikeln. Den siffran rör hur många som blir avstängda från skolan (oftast i några dagar till två veckor). Det är långt ifrån samma sak som kriminalisering. Sen finns det inga beteenden som bara svarta kan "kriminaliseras" för då samma lag gäller för svarta som för vita.


Om vi tar exempelvis 11-åringen som blev arresterad så är det såklart för jävligt, men det var ett tjänstefel och den ingripande polisen jobbar inte kvar. Men oavsett så är enstaka incidenter ingenting vi kan använda för att dra slutsatser om hela samhället, utan då krävs det någon form av statistik som visar på problemet. Det jag har gjort är att påpeka att den statistiken du använder är felaktig. Det finns ju inte så stor mening att diskutera påhittad statistik. Det är mitt problem.
Och ditt fokus är helt fel. Polisen har ingenting alls att göra med barn och mjölkpaket. Läs vad jag skrev igen.

(Din kommentar om samma förseelser för svarta och vita barn är konstig, irrelevant, adresserar inte min kommentar och är bara något slags halmgubbeviftande. Ingen har påstått att det står i en skollagstext att det ska vara olika.)

Avstängt från skolan i dagar eller veckor? Ska det vara ok för barns mindre förseelser? Oavsett färg?

Hela din attityd är konstig gällande det här.

Helt ärligt har jag inte ens brytt mig om att kolla om du har rätt i din uppfattning om statistiken, för bara det att det är det mest intressanta för dig i sammanhanget är bara för konstigt.

Polisen är uppenbarligen på helt fel plats, med helt fel metoder och dessutom mer eller mindre rasistisk. Just graden av mer eller mindre känns som grader i helvetet.

Det är inte alls "såklart fördjävligt" vilket otroligt avfärdande! Det är skadande för livet att bli utsatt för detta av en polis, en lärare är till och med mindre skadande om det skulle vara så, det är skadande för nästa generation barn och barnets småsyskon, det är skadande för alla skolans elever, att kunna arrestera en sexåring för sprattel är skadande till och med för en studierektors psyke!
 
Senast ändrad:
@Badger

Svarta flickor kriminaliseras inte 6 gånger så ofta, det är ännu ett faktafel i artikeln. Den siffran rör hur många som blir avstängda från skolan (oftast i några dagar till två veckor). Det är långt ifrån samma sak som kriminalisering. Sen finns det inga beteenden som bara svarta kan "kriminaliseras" för då samma lag gäller för svarta som för vita.


Om vi tar exempelvis 11-åringen som blev arresterad så är det såklart för jävligt, men det var ett tjänstefel och den ingripande polisen jobbar inte kvar. Men oavsett så är enstaka incidenter ingenting vi kan använda för att dra slutsatser om hela samhället, utan då krävs det någon form av statistik som visar på problemet. Det jag har gjort är att påpeka att den statistiken du använder är felaktig. Det finns ju inte så stor mening att diskutera påhittad statistik. Det är mitt problem.
(Att som polis följa efter en 11 årig flicka runt en skola och tjafsa om stå i bussen, ta ett mjölkpaket, pilla på en skylt, råka gå för nära en lärare, för att sedan typ misshandla henne är vad som helst från riktigt snuskigt till vidrig stalking.)
 
Det är så fascinerande. Efter allt Trumps och polisens och konservativa elements skrikande om antifa, så har det (ännu) inte varken skjutits eller dödats en antifa. Det har inte ens arresterats en antifa och då har har tiotusentals demonstranter arresterats över hela landet men inte en antifa. Om någon arresterats så borde hen ha paraderats inför media. De som arresterats är ffa unga, fattiga, african americans som har bättre saker för sig än att vara antifa.

Undantaget då möjligtvis den 75 år gamla mannen i Buffalo som blev nedknuffad av polisen som bara gick fortsatte gå förbi honom när han låg och blödde från huvudet och nu ligger på sjukhus och inte kan gå. Han är tydligen antifa enligt Trump och vissa i polisen. Och han slog egentligen inte alls i huvudet (det finns video) utan försöker bara lura sig till ett skadestånd.
 
Det är så fascinerande. Efter allt Trumps och polisens och konservativa elements skrikande om antifa, så har det (ännu) inte varken skjutits eller dödats en antifa. Det har inte ens arresterats en antifa och då har har tiotusentals demonstranter arresterats över hela landet men inte en antifa. Om någon arresterats så borde hen ha paraderats inför media. De som arresterats är ffa unga, fattiga, african americans som har bättre saker för sig än att vara antifa.

Undantaget då möjligtvis den 75 år gamla mannen i Buffalo som blev nedknuffad av polisen som bara gick fortsatte gå förbi honom när han låg och blödde från huvudet och nu ligger på sjukhus och inte kan gå. Han är tydligen antifa enligt Trump och vissa i polisen. Och han slog egentligen inte alls i huvudet (det finns video) utan försöker bara lura sig till ett skadestånd.
Tror att de menar att alla som arresterats hittills är antifa men utan att kunna döma en enda person till "terrorbrott" så det är liksom inofficiellt 🙄
 
Jag undrar lite över Trump. Hans osäkra steg nerför trappan, hans darriga försök att lyfta glaset till munnen (han som tidigare förlöjligat andra politiker som druckit vatten under sina framträdanden) - kan det vara början till nåt allvarligt? Han är ju över 70 och inte direkt vältränad dessutom. Vad händer då?
 
Jag undrar lite över Trump. Hans osäkra steg nerför trappan, hans darriga försök att lyfta glaset till munnen (han som tidigare förlöjligat andra politiker som druckit vatten under sina framträdanden) - kan det vara början till nåt allvarligt? Han är ju över 70 och inte direkt vältränad dessutom. Vad händer då?

Mike Pence, VP tar över tills nästa val i november https://en.wikipedia.org/wiki/Actin...resident can also,only be acting as president.
 
Vilket inte känns så där jätteskoj... men visst, det kan inte bli värre än status quo.

Nej han är värre eftersom han är 'normal' och därför kan locka tillbaka moderata republikaner. Men hans åsikter både socialt och ekonomiskt är värre än Trump som bara är galen. Det är bara att kolla på vad Pence gjorde när han var guvernör och hans lagstiftning mot kvinnor och LGBTQ. Och hur beroende han är av donatorer som Kosch bröderna eftersom han inte har en förmögenhet som Trump. Även om ingen vet exakt hur stor den är.
 
Fast det har ju aldrig bekymrat Trump innan. Han anklagar ju folk för allt möjligt hela tiden och ofta verkar "bevisen" bara existera i hans huvud.
Ja precis, därför skulle det inte förvåna mig att de tycker att alla som arresterats hittills är "antifa", men har inga bevis för det.

Antifascister kan man ju annars tycka att alla borde vara O_o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp