Bukefalos 28 år!

Ugn placerad i hörnet?

Comfort

Trådstartare
Nu är antagligen köket färdigplanerat!!! :banana:

Som det blev nu är ugnen placerad i ett hörn, ska försöka ladda upp planritning imorgon.

Blir det väldigt långt fram att sträcka sig om man vill ha nåt bakom hällen?
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Min svägerska har så, och dom HATAR det, otroligt opraktiskt tycker de iaf!
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

usch då :crazy:
planerade de att ha den så själva eller fanns den så att säga där när de flyttade dit?

Både jag och min sambo är långa, så vi når långt, är det där din svägerska tycker problemet ligger?
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Hemma hos mina föräldrar har vi spishällen i ett hörn, funkar superbra tycker jag. Ugnen är däremot placerad i bra höjd i en skåpspelare, super det med!
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Det var så när de köpte huset... Det jobbigaste tycker de är att fläcktkåpan hänger ju över, så man får tråckla sej in imellan typ... sen har de en bänkskivekant eller va man ska kalla det, det är inbyggnads häll, så de innersta plattorna blir jättelång in så de använder de nästan aldrig!
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Vi valde bort att ha hällen i hörnet för det stjäl en del yta av golvet och bänkskivan plus att vi inte ville bygga en ny vägg. Om vi valt att ha i hörnet hade vi behövt göra det eftersom vi tyckte det såg konstigt ut och verkade opraktiskt att ha tomrum bakom.

Fast nu läste jag att du ville ha en ugn placerad i hörnet, inte hällen, jag får nog kolla när du laddat upp ritningen imorgon.
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Vi har precis gjort en hörna och jag trivs superbra än så länge! Kan till och med bidra med en bild.



Efter kakling



Visst tar det lite space från köket men mitt var så jäkla stort ändå. :D
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

alltså, köksplanlsningen är så jäkla sjuk i detta huset, vinklar överallt, så i har redan slagit upp en vägg för att göra köket mindre så jag får tvättstuga intill + att vi slipper se många hörn och vinklar.

det går inte ladda upp ritningen, hur är lättast att få till det? det är en sån ikea-ritning
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Prova göra en "print screen", spara i paint och ladda upp på någon fotosida och länka sedan. :)
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Min bror har sin spis i ett hörn. Har aldrig hört honom säga något negativt om det.

Lite OT: Varje gång jag ser din rubrik läser jag det som "UNG placerad i hörnet" i stället för ugn och tänker genast på "Nobody puts Baby in a corner" från Dirty Dancing (var det väl?)...:D
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Vi har spisen i hörnet och jag tycker att det fungerar bra. Men det är en vägg bakom, så det blir ingen bänkskiva bakom spisen. Eftersom jag är rätt kort tror jag att jag hade haft lite svårt att nå grejer som stod där. Och så sitter fläkten såpass lågt, så det hade nog blivit svårt. Men jag tror inte att det är särskilt svårt att få till det så att det blir bra!
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

isch det GÅR inte!!:mad:

Ska tracka sambon lite, han borde veta, datafixare som han är, återkommer:D
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

vi var hos grannen och kollade igår, de har just gjort ett kök med hörnplaceran ugn och häll, och de hade en snedvägg bakom med. det lutaråt att vi med gör en vägg för det blir nog för långt in. 120 cm, nackdelen är att murstocken går bakom så vi får se vad vi får och inte får :crazy:
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Om man måste göra en snedvägg på den redan befintliga väggen, för att kunna ha hällen just där så skulle jag nog placera häll och ugn på en annan plats i köket.
 
Sv: Ugn placerad i hörnet?

Kusinerna gjorde rätt roligt, de byggde en vägg bakom spisen och från rummet brevid byggde de in "trekantiga" hyllor.
De utnyttjar alltså utrymmet bakom spisen, men från rummet brevid!

Fast, det blir ju svårt om murstocken är bakom.. :angel:
 

Liknande trådar

Fritid Gick förbi en liten sträcka där det står en del träd och är ett litet skogsparti längs med gångvägen. Hörde ett knakande bakom mig och...
2
Svar
26
· Visningar
2 169
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 023
Senast: Praefatio
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 916
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 206
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp