Ulcerös kolit - skov på gång eller annat?

Bukefalos 30 år!

Redfox

Trådstartare
Har ulcerös kolit sen flera år tillbaka, tar Remsima var åttonde vecka på sjukhuset. Utöver det asacol morgon + kväll. Fungerat bra, kan få lite symptom precis innan jag ska få infusion igen.

Fick medicinen för två veckor sen snart, hade väl inga symptom innan. Men för en vecka sen strulade magen. Inget konstigt att jag har en dålig dag ibland. Men denna gång höll det i sig, känslan. Symptomet är inte som jag har haft tidigare när jag har en liten svacka med symptom eller en dålig dag.

Magen är halvdan fortfarande, trög, ljus avföring, tunna, små, avlånga. Men jag har nästan konstant ett tryck i vänster sida vid revbenen. Som att någon typ trycker mot revbenen konstant. Det har ännu inte släppt, och när jag tänker efter kanske jag hade lindrig sådan känsla för ett tag sen även innan medicinen. Men att det nu blivit värre. Det gör liksom inte ont men är irriterande och jag gissar att det är ett ställe i tarmen som det kan är problem med?

Men just den där konstanta tryck känslan, och sen att magen ännu inte beter sig "normalt" på det sätt som jag är trygg med. Utan jag upplever att det är annorlunda.

Vet att jag ska skriva till mottagningen vid försämringar men just när det gått så kort tid samt att jag inte direkt har några stora problem känns det lite tidigt att skriva och fråga kanske. Fast samtidigt är jag också den typen som annars väntar för länge med att ta kontakt. Sam att jag verkligen inte vill få mer problem med magen igen.

Någon annan som upplevt en tryckkänsla i vänster sida vid revbenen?

Liknande trådar

• Jag tror jag har Revbenslåsning
  • Svimningskänsla närr jag sträcker på mig
  • Erfarenhet av gallstenar?
  • Söka vård?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat