ullared fynd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare M-Meduza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 674
  • Visningar Visningar 72 854
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ullared fynd

Jag bor en bit bort men har släkt där :)

Senast ändrad av en moderator:

Eve: Har inte provat än.. Det är lite mysko, på ena sidan är det helt glansigt och på andra matt... Vet inte riktigt vilket håll det ska vara åt...

Tind: Vet du vilket håll det ska vara åt? Eftersom din kompis hade ett tänkte jag... Kommer inte ihåg vilka färger det fanns i, mitt är iallafall marinblått på matta sidan och svart på glansiga.

För övrigt ville jag ha en svart grimma, läder eller nylon bara den var svart och det fanns inte en enda i stl full! Blev alltså ingen svart grimma... Däremot hittade jag stryckkappor och kotskydd i limegrönt som jag ångrar att jag inte köpte.. De hade nog varit rätt coola... Ska be någon köpa dem åt mig tror jag :)

Det fanns mycket fina täcken, massor som jag ville ha men fick hålla igen. Men bara en modell på stalltäcken :eek:

Senast ändrad av en moderator:

Igår kom mamma hem med följande till mig:

* Ländtäcke med reflex
* Vetflex 2st
* Hjälmreflex
* Reflexbrösta
* Ridvantar
* Ridstrumpor + ullsockor
* Rånarluva att ha under hjälmen
* Mössa
* polotröja

Ska kanske dit innan jul så jag får köpa lite julklappar till mig & pållen :D

Bilder kan fixas till imorgon i fall någon vill se!

jag har det där schabraket. Glansiga neråt och det matta uppåt. Ligger jättebra på hästen,trots att det inte finns några spännen till.

14961850.jpg

4 koner typ 20 spänn

Köpte två st sånna i våras. (8 st mao)
De är nu så solblekta att de är ljustljust rosa...

Ska själv till Gekås i höst och undrar om det finns fina Stalltäcken med sprund och snabbkäppe och hur mycket dom kostar .ska ha 145 cm;)

Ska se när skolan ska dit igen :) Måste köpa grejer till pållen, även om han står 20mil bort och ingen rider honom (och kommer troligen inte göra det på 3år)

Nu har jag provridit med det, hade det glansiga neråt och det låg kvar där jag sadlade med det. Gled ner lite så att det inte blev någon luftkanal över ryggraden men satt helt ok. Fastnade nästan inga hår på det :idea:

Bild på schabraket
schabrak_1190659079.jpg

Uppdaterar lite om täckena oxå.

Regntäcket med hel hals. Rätt hyfsad passform, inte det sämsta täcket jag någonsin ägt :)
ta_cke6_1190659154.jpg
ta_cke5_1190659144.jpg

Svett-/stall-/transporttäcket låg helt underbart bra och jag älskar det massor :love:
ta_cke3_1190659109.jpg
ta_cke4_1190659121.jpg

Bruna regntäcket.. hm.. det var lite... konstigt...
ta_cke1_1190659091.jpg
ta_cke2_1190659100.jpg
:rofl:

Bild på schabraket
schabrak_1190659079.jpg

Uppdaterar lite om täckena oxå.

Regntäcket med hel hals. Rätt hyfsad passform, inte det sämsta täcket jag någonsin ägt :)
ta_cke6_1190659154.jpg
ta_cke5_1190659144.jpg

Svett-/stall-/transporttäcket låg helt underbart bra och jag älskar det massor :love:
ta_cke3_1190659109.jpg
ta_cke4_1190659121.jpg

Bruna regntäcket.. hm.. det var lite... konstigt...
ta_cke1_1190659091.jpg
ta_cke2_1190659100.jpg
:rofl:

jag skulle reklamera det sista täcket om jag vore du. bor du inte nära så är det bara att kontakta gekås och skicka täcket med kopia på kvittot så skickar de ett nytt, rättsytt, och ett par dagar senare kommer pengar för frakten du fick betala dit. fast jag tror att det förutsätter att du provat med lakan under så att täcket är rent....

*kl*

åh jag är så avundsjuk, stallägaren ska till ullared på torsdag, dock ska hon köpa med saker till mig, men hallå jag vill ju också :(

Vad låg vintertäckena på med helhals(löstagbara?)?

ni som är där innan torsdag, var snabba med att uppdatera här ifall jag ser något snyggt som ni har köpt, som hon kan köpa med..:D

Finns döskalle-schabraken kvar?

/S

Måste det vara provat med lakan tro..? Det är väl ändå ingen som vill köpa ett täcke som är felsytt.. de lär ju inte lägga ut det i butiken igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 889
Senast: manda
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari... 16 17 18
Svar
355
· Visningar
17 438
Senast: Cattis_E
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min... 2
Svar
21
· Visningar
1 509
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur