Ullareds hästavdelning

Bukefalos 30 år!

Det finns en grupp på Facebook där det regelbundet läggs upp bilder på vad som finns, inklusive priser. Den är helt ok att kolla i för ett uppfattning.

De har delar av Kraffts sortiment, Eclipse Biofarmab, Horeswaretäcken, egna märken på täcken mm. Det brukar alltid vara iaf lite billigare än de flesta andra butiker. Det jag personligen alltid köper under sommarhalvåret är Ultrashield svarta och skillingarydsalva.

Vad har dem och vad är värt att köpa där?
Dom har lite av varje. Jag åker dit för att köpa tillskott först och främst. För det är oftast några 100 lappar billigare. Sen flugmedel brukar det vara bra pris på.
Men allt beror på vad dom har hemma för dagen.

Har även köpt bra täcken men har också köpt dåliga täcken. Men det finns märkes täcken också.

Hyfsat välsorterat med ridkläder tycker jag nog. Jag köpte en Uhip vinter-ridkappa och en Jacson ridjacka där förra hösten.

Har alltid mycket vitaminer, mineraler och liknande till bra pris. Man och svans spray brukar jag köpa, våtservetter till läder (fusk, jag vet), saltsten, grimmor, krokar, schabrak, täcken, träns, borstar, stallskor, hjälmar, handskar, vantar, strumpor, kläder. En hel del PS of Sweden. Sopborste och vita stängselpinnar har jag också fått med hem.

Ffa tillskott. Brukar köpa en årsförbrukning av BoT nyponpellets varje år. Förra året tog Gekås 149:-/påse och på Granngården tar de 289:-/påse. Det är en himla stor skillnad och gör hela resan värt det. Nu verkar det vara leveransproblem på just den produkten, men vi åker ändå för det är såpass mycket annat vi vill ha. Ponnyn går med boots fram varje pass. Gekås har Protector för 79:-, det är billigare och bättre kvalitet än Hööks egna t.ex. Det blir verkligen många bäckar små.

Jag vet inte, men jag tycker inte det är mycket att hänga i julgranen.
Tillskotten absolut. Men resten… njaaa.

vi har långt att åka så måste ju handla massor för att tjäna in resekostnaden.
Men en kompis ska dit så passar på att beställa hem lite Ultrashild 😁

Liknande trådar

• Förvarings fråga
  • Köpa begagnad utrustning
  • Rambo Summer Series vs Protector
  • Luddgjord eller ludd till gjorden?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur