Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 162
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

*kl*

Är det samma tjocklek på dom där kopiorna av polypaddarna som dom vanliga? :p

okay, men om man tänker på att dom är typ 5 ggr billigare är dom värd pengarna då?

då kan du ju få en mycket fluffigare pad om du syr ihop 5 st :idea:

Men snälla? Saken är det att jag ställer mej inte och slänger ut 700 kr på ett schabrak.

Så jag frågar igen och ber om ett svar som kanske är "nej den är hälften så tjock" lr "ja den är lika tjock" osv. inte "nej, dom är skit" Alltså, hur tjock är kopian i jämförelse med orginalet och är kopian värd pengarna?

Har precis kommit hem efter en galen dag med en massa shopping.
Här kommer lite bilder på mina fynd :)

En billig "slit och släng" -grimma
Grimma.jpg

Febertermometer, longerlina, knästrumpor, benreflexer, putsvante i fårskinn, svampar och ett ryktset i svart.
Smgrejer.jpg

Allroundschabrak, men det är inte så ljust i färgen.
Schabrak.jpg

Höga transportskydd
Transportskydd.jpg

Olivfärgade, helskodda ridbyxor
Ridbyxor.jpg

Skrittäcke med fleecefoder
Skrittcke.jpg

Regntäcke utan foder
Regntcke.jpg

Vintertäcke med 300 eller 360g foder (kommer inte riktigt ihåg). 3000mvt och 1200 ripstop.
Vintertcke.jpg

Riktigt nöjd med dagen, men nu vill jag bara soooova ;)

Kopian är klart värd pengarna. Är nog ngt tunnare än äkta polypad. Har ingen äkta polypad men ett Whitaker och kopian är väl hälften så tjock men jag tror Whitaker shabraket är betydligt tjockare än polypad.
/Cats

Okay :) Då blir det nog en brun/beige när jag åker dit då :) Men jag hör gärna mej synpunkter om nån annan har nåt att säga :)

*kl*

Ahhhh, blir helt galen av att sitta och kolla här. Vill också åka ner ju, måste prata allvarligt med syster. Någon som har den blekaste om hur lång tid der tar att åka från Umeå och ner???!!!

Jaaa! helt seriöst, om vi styr upp så att ni hyr en minibuss eller nåt i umeå och vi är med och delar på kostnaden för hyra + bränsle så är jag och min kompis också med på att åka :D

*kl*

Ahhhh, blir helt galen av att sitta och kolla här. Vill också åka ner ju, måste prata allvarligt med syster. Någon som har den blekaste om hur lång tid der tar att åka från Umeå och ner???!!!

Det tar mellan 7 & 8 timmar från Hudiksvall till Ullared, men mellan Hudiksvall & Umeå vet jag inte. Det finns säkert någon som vet det..

Förlåt då! :mad:

Min sjönk bara ihop efter 1 ridpass, så jag köpte polypad ist. så tjocka är inte kopiorna, om du inte vill ha så tjockt, kan det nog funka :d

okay, men saken är det att jag lägger inte ut 700 på ett schabrak. För snål för det :p :angel: Men jag får väl åka dit och klämma på den och bestämma mej då :)

Nu har man vaknat till liv efter gårdagens shoppande, de blev en del i kassarna!

Brunt hoppchabrak, bruna ProHampa skydd, och brunrutiga strumpor.

Grönt dressyrshabrak, gröna fleecelindor, gröna vinterhandskar.

Höga transportskydd, blå mössa, blå/grårutiga strumpor, blå vinterhandskar och en liten blå piggborste till svågerns lilla dotter.

Grön/blå grimma+ grön/blå/vinrött grimmskafft till nya shettisen som kommer på lördag! Träns med strasspannband, stigbyglar, fölgrimma till min lilla bebbe, ludd med bjällror, gummiband med rosetter vita/röda, Stålkam och röd/grårutida strumpor.

Sprayshampo, pälsglans, B-vitamin, benreflexer, reflexbrösta, hönät och håltång.

Varmt stalltäcke stl 105 (det enda täcket som fanns i stl105) och rosa/grårutiga strumpor.

Köpte även en svart vinterjacka och en röd fleecejacka, glömde att fota det. Sen blev det ju en hel del annat också bla massvis med tomtar (är galen i tomtar, och har hela huset fullt under jul)

Slutnota,hmm ja, strax över 5000:-

Det står iaf på kvittot att det är snabbrengöring för häst, men nu blev jag lite osäker, måste genast till stallet å titta så jag inte köpt fel :eek: fast om det nu är så, så får jag väl spara den till sommarens flugfän.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 441
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 347
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka