Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 166
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

mja.. jag jobbade i ett stall där nere i fyra veckor i somras och var på gekås i jobbet 2-3 ggr i veckan
utöver det blir det väl 2-3 ggr om året

NY SIDA. NYPÅMINNELSE.

Dags att upprepa mig märker jag:

INGA annonser, prisförfrågningar eller liknande får finnas i tråden. sköt sånna grejer direkt via PM

Alltså: Anna har köpt ett fint schabrak, Lasse ska åka till gekås nästa vecka och undrar vad schabraket kostade. Lasse skickar då pm till Anna och frågar. Jättebra! tråden fortsätter!

Men så dagen efter kommer Anna och säger att schabraket var för litet, Lisa svarar i tråden med "Jag kan köpa det, hur mycket vill du ha?!", Anna svarar att hon vill ha 175kr och VIPS så är tråden borttagen.
Vad lär vi oss av den här historien?
Jo: Använd pm-funktionen!

Tjafs om vad man ska kalla affären gekås/ullared hör inte heller hemma här.
Alltså: Maja skriver "jag ska till ullared imorgon". Vilhelm svarar "DET HETER GEKÅS!!". Maja svarar "Jag har ALLTID kallat det Ullared". Vilhelm svarar "Ullared är en STAD! Affären heter GEKÅS!!!!" och TJOFF så ligger tråden i soptunnan!
Och vad lär vi och av den här historien?
Jo: Låt dom andra kalla det vad dom vill, alla fattar ju ändå vad som menas.

Jag ska till Ullared på lördag!!:d:D
Finns det några magplattegjordar där? Snygga pannband? Finns det tävlingsskjortor?
några andra "bra-att-ha-grejjer"?

Okej då kommer bilder med täckena på här då:) Bilderna är inte kanon bra men lite ser man iaf. Jag tycker att alla tre sitter oväntat bra på min lilla häst:)

Vintertäcke:
Vinter.jpg

Vinter2.jpg

Regntäcke:
Regntcke.jpg

Regntcke2.jpg

Innetäcket (detta var väldigt stort i storlekarna tog ett 135 som satt bra, hon har annars 145):
Inne.jpg

Inne2.jpg

Var det med fjärilar ett regntäcke? Blir inte väldigt blött med det långa luddet i manken?

Va där i helgen och det blev bland annat säkerhetsstigbyglar, Mörkblått regntäcke med 100g foder, stigläder, rakt äpplebett, hästgodis, strumpor, vantar, nosludd i fårskinn, reflexridtäcke m.m. Har tyvärr inga bilder än, ska se om jag kan fixa det :)

För dem som älskar rosa och döskallar så fanns det en hel kollektion med Grimma, transportskydd, vintertäcke m.m

Fanns inga Isabell werth schabrak men det fanns ridbyxor och jackor från werth. Dock såg ridbyxorna ut att vara väldigt korta i benen, iaf för mig som är 180cm :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 216
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 392
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka