Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 166
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

Var också där igår, men jag köpte bara EN pryl i hästavdelningen - en hästtermometer. Fast jag måste medge att jag NÄSTAN köpte en sådan brun glittrig grimma som syns i ett par inlägg ovanför mitt. Min haflingertjej hade nog varit urtjusig i den!

Var rättså sparsam överlag, och spenderade bara ca 500 kr. Bland annat köpte jag en topp, ett par fleecemysbyxor, strumpor, pepparkakor och lite annat smått och gott.

Vi kom dit vid 13-tiden, och då var det relativt "lugnt". Ingen kö in. Vi var i affären till ca 16. Kassakön ut var inte heller farligt lång. Det VAR trångt på vissa ställen i affären dock, speciellt i leksaksavdelningen och bland julprylarna.

Var de bra passform på fleecetäcken? Några bilder av dem liggandes på pållen?

Ni som var där, ni såg inga tömkörningsprylar?. Har för mig att det har funnits iaf. :D

Jag såg inget, men då tittade jag inte så super noga heller då jag inte var ute efter det

allt möjligt, listan är låååång.
ridbyxor, schabrak, grimmor m.m. till mig
täcken, träns m.m. till andra

Det var sjuukt stora storlekar, både på längden och i bogen. Jag tog 135 till min häst som normalt har 140, vissa fall 145 och vissa 135.
Men de här hade hon lätt kunnat ha 125 i, och hon är stor häst :p
Så det blir till att sy in dem i bogen, relativt lätt gjort som tur är.
Så ta en storlek mindre än du brukar!

Ja isabelschabraken är lovely:love:

Grimman är supergullig, min häst fick inviga den idag och hon blev jättesöt :D

Ni som var där, ni såg inga tömkörningsprylar?. Har för mig att det har funnits iaf. :D

Det hängde tre tömkörningsgjordar i läder när jag var där i början på oktober. Jag köpte givetvis en. Den är väldigt bra, många inspänningsmöjligheter och den ligger bra på plats.;) Skulle tippa på att storleksmässigt rör det sig om cob/full.

verkar som det varierar hur täckena är i storlekarna. Jag köpte ett brunt regntäcke, halvhals fodrat med fleece. 125 fannsinte framme men jag frågade en personal som tog fram ett från lagret. Det täcket är inte alls stort i storleken. Men det passar och är väldigt lätt och smidigt.

Längtar redan till att göra nya fynd i U-red. Blir nog förhoppningsvis en vår resa sedan!:bump:

Hmm är inte så haj på hur man gör med utläggandet av bilder. Men jag ska höra med min syster, hon kan kanske hjälpa till. Gjorden är iaf svart, med bra inspänningsmöjligheter. Många ringar med!:)

Detta fick jag med mig igår! Var där 6.15 och dom öppnade en halv timme tidigare så det blev bara kö 10 min :bump:

16628785.jpg

B-vitamin & nya spannar

16628786.jpg

Fårskinnspad till min häck ;)

16628787.jpg

Regntäcke, fleecefodrat

16628788.jpg

Syntetlädergrimma, strumpor, balkniv, schabrak

16628789.jpg

Kratta, mössa, inspänningstyglar

Blev sugen på att åka dit snart igen :) dock så har man hål i plånboken och dessvärre ingen dressyrsadel än (har hört att det ska finnas gott om snygga dressyrshabrak)

Var de bra passform på fleecetäcken? Några bilder av dem liggandes på pållen?

Jag har på ett fleece jag köpte för ca 1 månad sedan. Passar riktigt bra. Storleken är 155 cm och hästen ligger normalt mellan 145 och 155 cm. Detta är ngt stort för honom, men inte mkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 216
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 394
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II