Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

*kl*

Nu har jag varit där men inte hunnit ta några bilder!

Blev ett schabrak då jag inte hittade något i min smak. Ett sådant som finns på bild sen innan i denna tråden med texten "SWE".
Hittade dock en jätte fin långärmad tröjja med blixtlås i samma märke som schabraket.
Där fanns även Easy Rider sko från Mountain Horse som förvånade mig :eek:
Något enstaka täcke fanns där med men då skulle man tillkalla personal om man ville ha, och det orkade inte jag för i går kunde man inte ta sig fram någon stanns i affären :( fullt överallt!

Blev dessutom en skit snygg, och stor ny ryktbox som verkligen var skitsnygg.
Två linfrö dunkar, liminent och hinkar mm. :)
En jätte nöjd jag blev det på vägen hem :D

tillägg: Glömde även berätta att jag köpte en Organizer från dom som gör stallboken där. SKIT BRA! För ynka 199 kr då dom kostar 499 kr att beställa!!! :eek:

Okej, tog bilder nu för jag skulle se vad jag hade köpt och det var en hel del jag glömde!

28662524.jpg

Glömde Broddsett (märke: copperfield), flughuva, grimma, grimmskaft, måttband, pälsglans, ryktborste - mjuk, massageborste, piggborste :love:, tvättsvampar, gummiband, doseringspump mm. som ni kan se på bilden!

28662527.jpg

Här var då schabraket och hinkarna.

Va på gekås i fredags, hitta in så mycket men köpte ialla fall , en grön fin hink :D , en neon grön grimma hahaha , ett 3delat bett och ett grimskafft som jag har letat lääääääänge efter. Kan ta kort sen om nån är intresserad hihi.

Letade efter en brun lädergrimma, men dom hade bara av den smala sortet vilket blir väldigt fult på min häst stora huvud. Sen hade dom bara i storlek ponny och det är lite för litet :P

Då har dom kanske inte kommit upp än :D
Kolla lite senare vettja!

knapplån

Ska till Ullared nästa vecka. Undrar lite om regn och utetäcken, hur de är i storlekarna? Små? Stora? Stora i bogen? :)

KL

Håller ridbyxorna därifrån? Måste köpa minst två par nya ridbyxor.
Och har de D-bett? I storlek 10.5?

Det varierar mellan olika modeller. Enklast är att ta med sig ett måttband.

Jag mäter även grimmor där, eftersom vissa är väldigt stora i storlekarna

Jag köpte ett regn och ett vintertäcke där förr året och är jätte nöjd :)
Dom var perfekta till storleken och allt. Hållbara med, fast utetäcket var inte så tjockt som det stod att det skulle vara så fler utetäcke reserverar jag mig för därifrån.
Något som jag verkligen rekommenderar och såg där igår var ett så kallat "sandwichtäcke" som är super duper bra vid svett, stall och transport. Suger åt sig samt släpper igenom jätte mycket värme :love:

Kollade lite på ridbyxorna där igår och tyckte dom hade väldigt konstig passform!
Väldigt stora vid låren och höfterna :mad:

kl.

Ska till Ullared och Gekås på lördag! (jag vet, dum dag, men det går verkligen inte nån annan gång så jag får nog trängas lite..)
Finns det något jag ska titta efter åt er? :)

Och så har jag 5-6 par därifrån som alla sitter super :D
Jag kanske har tillräckligt stora höfter och lår ;)

jag har några par helskodda därifrån som är värdelösa. Skoningen sitter helt fel, på sidan om knät istället för över. Detta resulterar i ordentliga skavsår. Har faktiskt ärr på båda knäna efter ett dressyrpass i dessa byxor.:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 336
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka