Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Glöm inte uppdatera ikväll med bilder!! :D

Nu är jag hemma igen.
Det är nog ingen ide med bilder. Hästavdelningen var en stoooor besvikelse. Det fanns ju nästan ingenting. Köpte ett par sköna fodrade ridhandskar och pälsglans. Det var allt. Letade efter träns till ponnyn, täckgjord, tyglar, schabrak, dressyrspö men det fanns ingenting av intresse. Spön med helt fel tyngdpunkt, träns fula och dyra, inga täckgjordar alls och enbart ljusbruna tyglar. Hittade i och för sig ett snyggt antikschabrak och blev jätteglad. Sen fanns de tyvärr bara i allroundmodell och jag skulle ju ha dressyrmodell. typiskt! Så Nej det var ingen höjdare. däremot fyndade jag en hel del kläder till barnen så det var roligt att vara där ändå.

P:S Slank in på Börjes i Kungsbacka på hemvägen så ponnyn har fått träns och täckgjord nu.

Förra veckan var jag där, och då fanns det vojlockar med fårskinn på undersidan. och jag tyckte att de såg riktigt trevliga ut!

Åhh! hoppas de finns kvar!
jag tittade på de förra vintern men blev för snål och ångrade mig på vägen hem.

Gud så bra!! någon som vet när kundtjänst öppnar? jag har en jacka som jag ska byta åt en kompis. öppnar de oxå 7, som varuhuset?

Nu hoppar jag in XD ska till ullared om ca en vecka och funderar på om det finns några övergångstäcken, stalltäcken fina schabrak m.m och jag vill se massa bildet ;) och priser. Så alla som varit på ullared lägg in massa bilder på allt ni köpt! :D

Nu har jag fotat det jag köpte igår :)

Ulltäcke, med X-gjordar och bensnören. 199kr
Ingen superpassform precis, lite väl lågt skuret vid bogarna (som de flesta täcken tyvärr är för min kuse), men ändå ligger det helt okej. Kommer användas som transporttäcke när han ska vara lite fin.
IMG_3337.jpg

http://i150.photobucket.com/albums/s119/cessan77/Ullared/IMG_3334.jpg

Stalltäcke 200g i 420D. X-gjordar, bensnören och svanskappa. 229kr
Kanonnöjd!! Ligger som gjutet på min häst, gillar verkligen att det går så långt fram över manken :laugh:
IMG_3340.jpg

http://i150.photobucket.com/albums/s119/cessan77/Ullared/IMG_3342.jpg

Ridtäcke i reflex. 99kr
Ganska dålig passform tyvärr, jag fick dra in det ca 10-15cm in uder sadeln för att kunna knäppa det framtill. Dessutom var det på tok för prassligt tyg för min känsliga herre (han steppade och for under hela ridpasset :() Kommer troligtvis inte användas mer, ska testa ifall en del av prasslet kanske försvinner om man tvättar det, annars var det ett helt onödigt inköp :grin:
IMG_3345.jpg

I övrigt köpte jag benreflexer, tygelreflexer (var för smala för mina relativt smala tyglar, måste sys om för att kunna få dit dem. Vet inte riktigt hur de har tänkt när de tillverkade dem), linimentschampo och en sadeltvål.

De hade kanonsnygga, fodrade lädergrimmor (med silverfärgade spännen) för en billig peng, blev riktigt sugen på att köpa en faktiskt, och även ett superläckert brunt träns med vitt foder på nosgrimma, pannband och nackstycke, + att det hade en snygg square-raised-profil i silver på pannbandet :d Fanns tyvärr inte i rätt storlek för min herre, annars hade jag garanterat kommit hem med ett sådant.

Täcken fanns i drivor. Massor av olika modeller och typer. Jag använder mycket sällan täcken så jag tittade inte ingående på¨dem. (täcken verkade vara det enda som det fanns gott om)

Snygg färg på båda täckena, men stalltäcket var kanske extra fint. Det "klär" han i, tycker jag :)! OT, men hur trivs du med sadeln?

Tack :) Valde mellan det här roströda/svarta och ett likadant fast kornblått/svart. Den här kändes mer som hans färg

Trivs jättebra med sadeln, den är kanonskön. :laugh: Vill du prova? ;)

Någon som vet om det finns regnridställ och vad de i såfall kostar. Vad koster Glucosaminet, på Odal tar de 389 spänn, ordinarie ( för bio-glucosamin) .
Ska dit på fredag.

Tror att du valde helt rätt!

Har faktiskt köpt sadel nu:)! Fick tag i en beg. Griffin T4 allround haflinger/cob till ett bra pris, som jag hoppas och tror ska passa. Men sedan slet ju hästskrället av sig ena framskon, och har nu "glasfibertoffla" i stället för sko på den hoven, och vi har inte kunnat prova sadeln ännu.

Någon som vet om det finns regnridställ och vad de i såfall kostar. Vad koster Glucosaminet, på Odal tar de 389 spänn, ordinarie ( för bio-glucosamin) .
Ska dit på fredag.

Nu tittade jag iofs inte så noga bland ridkläderna, men jag har för mig att jag såg ett regnställ där, i varselfärg (gult/svart och med reflexer), men, jag kan ju ha fel. :)

Glucosamin tänkte jag inte på priset på, bara konstaterade att det fanns

Nu har jag kommit hem från min dag på ullared.
Vi åkte 01.00 och kom hem nu så jag ska gå o sova, visar mina inköp imorrn.

Nu har jag kommit hem från min dag på ullared.
Vi åkte 01.00 och kom hem nu så jag ska gå o sova, visar mina inköp imorrn.

:eek:

Hur tidigt var ni i Ullared då?? Mina föräldrar bor ca 1 timme söder om Örebro, och de har ca 3,5 timmars bilresa till Ullared. Ni måste ju ha varit där supertidigt???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 332
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 925
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka