Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Perfa, då ska jag införskaffa några ex av dom..

Hoppas, hoppas att dom finns kvar när jag är där..

kl.

Jag ska förhoppningsvis dit nästa vecka och jag hoppas att dessa flugluvor finns kvar då.
Fick man skriva priset på varorna här? Isåfall skulle jag vilja veta vad dessa luvor ligger på prismässigt..

Priset får man skriva men inte fråga om det.
Det tar man via PM.
// Linda

Tanken är att åka till Ullared i nästa vecka. :laugh: Men skulle behöva ha svar på några frågor ang. Ullareds hästprodukter.

* Har dom tredelade egg bett? Alltså fasta ringar, men inte D-ringar. Bettet ska vara hyfsat smalt. Vad ligger priset på ett bett liknande min beskrivning?
* Hackamore? Pris?
* Vad har dom för flugmedel som är värt att rekomendera? Köpte sommarspray (Horsewise) i falsterbo, men har varit på semester så en annan tjej tog hand om min häst, å nu är det typ 3-4cm kvar i en 1 litersflaska, taget på 6 dagar....Låter det rimligt?:confused: Någon som har ngn erfarenhet av medelt då jag själv aldrig fick prova det....:mad: Hoppas inte hästen har fått något exem, medlet är ju ändå ganska stark.... :cry: Men tillbax till ämnet :D
* Dressyrschabrak. Lägsta pris? Material?
* Några bra enkla haggrimmor? Pris? Sen är ju grimmskafft alltid bra å köpa in. Har dom andra grimmskaft än vanliga snuffade grimmskafften? Tänker aldrig mer köpa sånna sen min häst drog och jag fick blåsor i hela handen.....:grin:
* Har dom tillbehör till täcken?

Några andra "måsten" köp när man är i Ullared?? :D (Enligt hästen: hästgodis så klart):rofl:

Utbudet skiljer sig åt dag för dag. Så den som var där idag möter säkert ett annat sortiment än det du kommer se.

Prisuppgifter är inte tillåtet att fråga om och Ullared är billigt så det är ju inte direkt att man tänker på det, att tjäna några kronor?

BILDER:P på flughuvan som önskades:

31335630.jpg

31335626.jpg

31335628.jpg

Ingen jättebra bildkvalité, är fotat med mobilkameran.
Både jag och ponnyn är riktigt nöjda med den, och folk som går förbi hagen får sig ett gott skratt:D. Helt klart värt pengarna!

Usch! Jag förstår inte hur man kan sätta på sin häst en sån huva..

Jag ska svänga inom imorgon iaf,. ska inte ha ntt speciellt, men det blir väl lite flugspray typ..

Får väl testa en "s" då, om det finns när jag är där. Det kan ju funka! Antagligen blir det, lite oplanerat, Ullareds-resa i veckan som kommer :)!

Nu är det ju inte direkt så att folk som går förbi ponnyn börjar hånskratta!

De tittar kanske lite, och det är inget min ponny blir ledsen av. Hon verkar gilla sin huva, den sitter som den ska och hon tycker om att man sätter på den. Är det en huva hon inte gillar så åker den av, och denna har hon aldrig tagit av sig.

KL

Japp, det blir en tur till Ullared imorgon. Mamma och jag gör som vi brukar. Vi är nog inga "riktiga" Ullareds-shoppare...:D Vi brukar åka så vi är där någon gång på eftermiddagen (tar ungefär 2,5 timmar för oss att komma dit), sedan går vi runt där inne i ett par timmar ungefär, och sedan åker vi hem. De flesta jag hör som åker brukar stiga upp i ottan, spendera HELA dagen där inne, och inte komma hem förrän sent på kvällen. Inte vi inte...:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 351
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka