M
Myrinda
Sv: Ullaredstråd!
Hästavdelningen är väl kanske på en ruta 55*25m eller är min måttkänsla helt ut och seglar??
Så här års finns det säker större urval av reflexer, om du inte hittar rexlexer till ryttaren på hästavdelningen som du vill ha kan t.ex jakt eller andra avdelningar ha det ist.
De där med schabraket är ganska svårt att säga. Om hästen och du ska ha en 16½ tums sadel funkar ponny storlek. Men om du ska ha 17 tum är det bättre med full.
Knapplån
Jag ska till ullared på fredag. Jag har bestämt mig för att köpa häst i feb/mars och kommer därför att köpa på mig en hel del grundsaker som man bara måste ha. Vissa saker kan man ju inte köpa på förhand, sånt som har med storlekar att göra.
Jag har aldrig varit på ullared och funderar därför på hur stor hästavdelningen är? Finns det mycket reflexer?
En annan fråga (utanför ämnet?), kan man köpa strl full på schabrak om hästen är runt 135-40 cm mankhöjd (typ haflinger).
Hästavdelningen är väl kanske på en ruta 55*25m eller är min måttkänsla helt ut och seglar??
Så här års finns det säker större urval av reflexer, om du inte hittar rexlexer till ryttaren på hästavdelningen som du vill ha kan t.ex jakt eller andra avdelningar ha det ist.
De där med schabraket är ganska svårt att säga. Om hästen och du ska ha en 16½ tums sadel funkar ponny storlek. Men om du ska ha 17 tum är det bättre med full.