Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Här kommer 2st stalltäcken från ullared, 200g foder.

DSC00364.jpg

DSC00366.jpg

*kl*

Detta shoppade jag idag :).

Schabrak. Hade egentligen viljat ha helrött, men det fanns tyvärr inte i full. Va rött i passpoalen iaf.
31914803.jpg

Skritt täcke i fleece :love:. Hoppas det passar pållarna. Ser fram emot att ha det över mina ben också så det värmer dom :laugh:.
31914805.jpg

31914806.jpg

31914809.jpg

31914810.jpg

+ En pannborste, en gummiskrapa och fyra ess sårspray som inte kom med.

ja vi har fått in as snygga vintertäcken i brunt!
sen har vi nyss fått in jätte gullliga regntäcken i rosa med gulligt mönster :)

vi har tre olika sorters lädergrimmor inne en med gult innefoder som e sjukt snygg och en med vitt innerfoder å sen helsvart å helbruna.

Jag köpte ett svart vintertäcke 400g för ca 400 kr. Har använt det i knappt 3 veckor och fodret har redan gått sönder i det :(

*KL*
Blir förhoppningsvis snart en sväng till gekås igen! Någon som varit där på senaste som kan svara på om de finns:
vintertäcke 300 g med halvhals stl. 135-145?
täcke 100-200 g stl. 135-145 ?

kolla iofs inte sån noga, men visst fanns de 100 och 200 gram täcken. kollade dock inte strl. kan tänka mig att dom strl var rätt utplockat på..

Undrar om någon har sett fleecetäcken med hals där?
Jag var där i fredags och såg tyvärr inget. Däremot köpte jag ett riktigt snyggt fleecetäcke i marinblått med röd och vit passpoal för 79:-. Det är en julklapp till någon som jag inte brukar spendera så mycket pengar på, så denna personen kommer att bli lite förvånad.

Kl
Det fanns fleecetäcken med hals idag! :laugh: Marinblåa till superpriset 179:-

Andra fynd jag gjorde var:
Underbara långkalsingar i ridmodell från Jacson 99:-
Långärmad funktionströja från Mountain Horse 129:-
Fräcka ridbyxor i denim med vita stickningar 179:-
Mountainhorse ridstrumpor 49:-

Allt till riktigt bra priser! :bump:

Det fanns även Rimfrost Rider stövlar för 499:-, Mountainhorseoveraller för 599:- :eek: och Mountainhorse jackor för runt 450:-. Skynda fynda!

Senast ändrad:

Herregud! Vilken jävla tur att jag skall dit imorgon då! :D

Jag skall egentligen dit för att köpa julklappar :angel: men lite måste man ju kunna unna sig och ett par ridstövlar vore inte dumt :)
Sen blir det det vanliga, B-vitamin, Linfröolja, Helosan, Pälsglans, ngt grimskaft, kanske ett fleecetäcke (som han absolut inte behöver egentligen :angel:)

Låter spännande med en massa bra MH grejjer :)
Skall även försöka hitta ett snyggt tävlingsfleecetäcke till gårdens hingst, så måste hitta ngt manligt till honom :p

Jag ska dit på onsdag, är det mycket folk? Har de några fina rid/ländtäcken? Har de fått in några tabaccofärgade träns?:)

Det finns ett flertal fina rid- och ländtäcken. I alla fall när vi var där sist för några veckor sedan.

Veckan innan jul brukar det enligt ryktet inte vara så mycket folk, eftersom alla redan gjort sin julshopping på Gekås. Behöver man köpa julklappar sista veckan innan jul åker man till det lokala shoppingcentret.

*KL*
Blir nog en Gekås-tur i morgon! Kommer att spendera en hel del tid (och pengar :o ) på hästavdelningen ;). Ny häst = massa som behöver inhandlas.. Särskillt när nya hästen är ca 30 cm högre än den förra..

På listan från hästavdelningen står :
* Fleece eller Ylletäcke med kryssgjordar
* Tjockt ridtäcke
*Senskydd
* Grimma + grimskaft
*200 grams täcke
*ev. schabrak

:D

*kl*

Var där i förra helgen med stor förväntan då jag ännu inte sett den nya "stora" avdelningen....

Men fy 17 vad besvikna vi blev....

Sortimentet var ju mycket mindre än det var när avdelningen låg i markplan :(

Så det enda vi köpte var 2 julklappar, 1 mjuk longerlina och 1 par delbara gummiboots, :cry:
Och en blå tröj/jacka fr Copperfield till mej med 50% REArabatt :love:

Så jag hade flera tusen med mej tillbaka som jag skulle handlat hästprylar för.... :(

Fanns det några ulltäcken?

Tråkigt om det blivit mindre.. Trodde ju de flyttade ner för att de skulle få mer plats, som jag förstått det säljer hästprylarna bra!
Tänkte åka dit i januari med en kompis som aldrig sett detta fenomen :p

I mina ögon har det blivit större men man kan ju uppfatta saker olika.

Vad var det du skulle handlat som inte fanns? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 338
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 933
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka