Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Jag var på Gekås igår, ska se om jag får fixat bilder tills imon, ska försöka!

Jag köpte i alla fall 2 st dressyr schabrak, för runt halva priset mot vad de kostat innan på gekås. De har haft de länge så de ville säkerligen bli av med dom. Snygga och kändes inte alls sådär sladdriga som vissa billigare schabrak kan göra. Vet inte om jag får skriva pris men de var såpass billiga så att min antiköpa hästsaker mamma till o med sa till mig att hämta ett till;) Mitt tips är att köpa på sig ett lager sådanna! Köpte själv ett grönt och ett svart.

Köpte även ett dressyrspö.

Hade snygga schabrak från ett tyskt/hollänskt/vaddetnuva, mina språkkunskaper är lite begränsade;). Har sett de innan på en "vanlig" hästbutik. Lite dyrare men snygga! Märkessakerna bara ökar och ökar, Bla annat fanns minneraler från ett känt fodermärke.

okey, va bra att de får in lite saker med bättre kvalite.
Bra att det fanns snygga schabrak, de går alltid åt, på sommaren när det är varmt byter jag schabrak varannan dag och jag har 3 hästar, så det går åt 1-2st om dan.
Visa gärna din saker sen.

Mmmm.. Men det går så där..

Jobbar just nu på att koppla samman hjärnans shoppingberoende och matberoende så att dom kan försöka samarbeta lite.. :grin:

*kl*

Jag var på Gekås idag :D
Fanns väl inte sådär hemskt mkt, men jag är ju kräsen + har en fux som inte passar i något :P

Jag köpte iallafall:
- Mörkblått dressyrschabrak m silverkant *love*
- Fleecelindor i samma färg ;)
- Hästschampoo
- Glansspray
- Softshell jacka i grönt *love*

Var lite sugen på ett gulligt ulltäcke, men jag använder inte det ändå (a)

bilder??? vill gärna se shabret och lindorna!!

Gah, mina föräldrar + andra nräa har variot i gekås jag vet int ehur många gånger i år.. och jag har av ngn anlednign varit hemma (ngn måste ju sköta de fyrbenta) *morr*. VILL dit! eller först och främst: VILL ha pengar :angel:

Ngn som varit där nyligen som vet om de har
Rundsytt träns?
ofodrat regntäcke med hals?
lädergrimmor i strl full elelr cob (jag brukar ha otur så de vara har i pony och x-full när jag är där)
några vettiga stigläder/stigbyglar?
limegrön repgrimma?
fårskinnspadd att ha under sadeln?
tömmar???
såg att ngn i tråden hade lagt upp bild på limegröna bakstrykkappor, ngn som vet om de finns nu?

kan bidra med en bild med shabrak därifrån, det limegröna med kantband med texten "cool"
http://joizmeds.mittspejs.se/P1981490

I söndags fanns det iaf lädergrimmor både svarta med vitt foder och ofodrade bruna i de storlekarna. Ofodrade regntäcken. Ok stigläder och stigbyglar samt fårskinnspaddar. Det fanns flera färger på strykkappor men jag tänkte inte på om det var några limegröna.

Jag åkte därifrån med fårskinnsnackludd, flugspray, switch pour on och switch spray. Hade hoppats på att hitta mer snygga ridkläder. Men jag tyckte de var ganska tråkiga och det var ganska utplockat.

Om man kan tänka sig rödbruna ridskor med matchande shortchaps till så kunde man göra ett fynd. För det fanns från MH till en billig penning.

Senast ändrad:

Ok, tack för svaren!
just det switch behöver vi köpa nytt här.. är det billigare på Gekås än andra ställen?

Nu har vi äntligen fått igång våran dator igen!
Jag var på gekås 5-6 juni.
Det blev inte så mycket på hästavdelningen den här gången, behövde inget.

Men jag kom hem med:
ett tjockt marinblått schabrak med gult och vitt band.
2 par ridstrumpor.
4 flaskor switch.
tömmar som är runda i början så de löper bra i ringarna samt snabbspännen.
B-vitamin
lite småsaker, borstar o sånt.
3-delade mässingsbett.

ska försöka ta kort på dem.

Åhh, vill se kort, elelr iaf pris på tömmarna med rep (eller?) genom ringarna *ute efter sådana*

även marinblåa shabraket, fanns det i dressyrmodell?

Jag ska försöka ta kort, men det blir efter midsommar.
tömmarna va billiga ( man får ju inte skriva ut priser )
schabraket var dressyrmodell men passade bättre till min hoppsadel.

KL
var där o fyndade för ett tag sedan:D köpte bl a
schabrak
vrigt032.jpg

pessoa spö
vrigt033.jpg

så klart köpte jag mycket mer men har inte fler bilder.

kl.

Här kommer bild på schabrak och lindor jag köpte :)
(lite dålig, men ändå :D)

2rqdrwy.jpg

KL

Var på GeKås i måndags, köpte då Switch spray för 30 kr (utgånget datum men funkar perfa, skulle köpt fler :mad: ) och en stor flaska sommarspray. Mer hästigt som jag ville ha fanns det inte :(
Lädergrimma och lädersadelgjord. Gjord fanns men de var så extremt smala att jag inte köpte en pga det. Grimmor fanns inga snygga eller så fanns bara små.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 338
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 932
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka