Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

var på ullared i går köpte
Grimma
nosludd
schabrak
ridbyxor
4 ridtröjor
pälsglans
2 ryktstenar
bilder i kommer i kväll

*knapp*

Var på Ullared igår. det blev:

Isabell Werth ridbyxor
Handskar med über mjukt foder :love:
29682131.jpg

Svart Fleecetäcke med kryssgjordar och svansfläta
Aprikost Fleecetäcke i multi storlek
Grimma
Hinkar
Grephängare
29682129.jpg

Mamma köpte lite saker till mig oxå som jag ska få i Födelsedagspresent:banana:

Fina saker! =)

Har funderat ett tag på vad fårskinnsrumpvärmarna kostar i Ullared, och nu när jag vet kan jag konstatera att jag gjorde ett kap när jag köpte min (äkta) ¨på granngården för 149 kr :D.
Det var typ nån som hade ritat några streck med en bläckpenna på undersidan... who cares liksom =D

*knapp*

Fick nyss reda på att kompisen som ska dit på lördag har en plats över i bilen :eek: Snacka om att det suger i shoppingnerven... Men samtidigt, det kommer vara en miljon människor där :crazy:

Dagens stora fynd måste ha varit 200gramstäcket med 1680D!
Nåde hästen om hon lyckas paja det ;)

Köpte detta täcke till min häst som leker som en tok :crazy: och gör sönder det mesta i täckesväg (äv. Rambotäcken). Jag är helnöjd, det ligger verkligen superfint på honom och än så länge håller det. Tala om prisvärt, bara 399 kr :)

Är det svart med halskrage?

Köpte ett sådant när jag var där förra veckan men har inte hunnit prova det ännu på hästen.

Köpte även jag ett par IW helskodda ridbyxor 200 kr och ett par blå jeansridbyxor 256 kr och ett par termoridvantar 29 kr

kl

Var på gekås förra torsdagen, exakt en evcka sedna alltså, precis innan det stängde.
Fick tag på de jag skulle ha, b-vitamin, glucosamin (tyvärr liten burk, hade inte pengar till en stor...), rapsolja, och bensnören till täcken. tyckte dock dem var sjukt dyra, närmare 40 spänn för bensnören, där ALLT brukar vara jättebilligt!

Jag var på ullared igår, jag köpte:
Fleecefodrat regntäcke, lila och svart. Storlek 95 för 299. Skitsnyggt!
Svart flätad lädergrimma med mässinspännen, full. 99 kronor. Också skitsnygg! :D
Ett fyrpack med marinblåa fleecelindor 59 kronor.
Vattentäta ridhandskar för 49 kronor.
Vit föl/shettisgrimma i läder 49 kronor.

I loooove hästavdelningen där, lite dumt men ändå kanske bra att åka dit precis innan löning ;)

Jisses, jag hade ingen aning om att det fanns hästprylar därnere! :P
Kompisen har tjatat att vi ska åka (har aldrig varit där) så nu är det ju då ännu mer aktuellt! :D

Dock har jag svårt för mycket folk, köer och sånt ger mig fruktansvärd ångest och rastlöshet - är det någon som har tips om det finns någon tid i månaden/dag i veckan som det generellt är mindre folk där?

Annars får jag väl gå och shoppa med skygglappar, lämna korgen (vagnen *S*) och pengar till väninnan och vänta utanför!

(Tradera är min favorit annars :D )

Kolla in dokusåpan om Gekås när den börjar sändas så lär nog alla få ett hum om när det är lite folk :p Men precis innan löning samt precis när de öppnar och sent på kvällen brukar det väl vara rätt lugnt. Typ en tisdag förmiddag innan löning kan nog vara vettigt, men ibland blir man förvånad! Massor med folk på fel dag eller tvärt om.

Brukar de fortfarande ha fårullspaddar? Känner att ett besök dit kan bli högst aktuellt inom någon vecka. Och utetäcke med 1680D och 200 g, skulle bli LYCKLIG om det finns då!
Padd, utetäcke, fleecetäcke, ridbyxor, handskar, schabrak... typ nåt sånt. :)

Typ en tisdag förmiddag innan löning kan nog vara vettigt, men ibland blir man förvånad! Massor med folk på fel dag eller tvärt om.
Typ som när alla tänker så och åker dit innan löning :rofl:

Jag ska dit tiiiiidigt nästa fredag, yay!!!!
Ska köpa täcken, grimmor, benskydd, shettissaker, och maaaassor av saker till huset.

Bäst är att åka dit i januari för i november och december fram till jul brukar vara väldigt mycket folk där. Sen r september oxå en bra månad att åka dit.

Förutom när jag var där mitt på eftermiddagen 22 december. Folktomt :D Alla hade väl redan varit där och satt hemma och mös med glögg istället...

Det är roligt när det blir så. Alla tror att det blir kaos så alla åker en annan dag.

Samma sak som när trafikrapporten säger att det är knökfullt och kaos på Essingeleden - alla tar omkringgående vägar istället - inte en bil i sikte på Essingeleden.
:D

Jag vill föressten se en bild på den flätade lädergrimman!

Jag har upplevt att det är mindre folk på eftermiddagen, från tre-fyra och framåt på vardagar (oavsett tid i månaden). Då brukar busslasterna hinna iväg (dom möter vi på vägen ner ;) ) och många andra har handlat klart. Ofta finns det även parkeringar långt ner.
Om man då går och betalar precis i stängningsdags (åtta) så brukar man sällan ha mer än en-två personer framför i kön.

På just hästavdelningen brukar det aldrig vara särskilt smockat med folk, så där kan du andas ut ;)
Mest folk brukar det vara vid kläderna (och den här säsongen även julsakerna) och det kan även vara kö till provhytterna men det brukar gå fort där.

Förhoppningsvis kommer jag och sambon iväg till gekås imorgon, något speciellt jag ska kolla åt någon?

Vi brukar försöka åka dit precis innan barnbidrag osv kommer, och mitt i veckan (oftast onsdag eller torsdag), brukar vara där vid 11-tiden, och hittills har vi *peppar peppar* inte hamnat i någon kö varken in eller ut :)

Skulle du vilja kolla om det finns prisvärda ridbyxor? Storlek 36-38. Såg någon skrev Elisabeth Werth ridbyxor för 200kr, någon annan pratade om ridjeans (då jag fick ridjeansen så kostade de 119kr). Finns det än, och är det i de priserna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 333
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 929
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • WE-tråden
Tillbaka