Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

jag ska dit första helgen i Mars :) Ska dock inte ha något spec på hästavdelningen men något brukar alltid slinka med..

kl

Nu ska jag dit den 10 mars!!
Var där senast 11 december och har typ 30 mil dit.. :D

Har köpt häst sen dess så nu blir det att bunkra upp med täcken i 155, just nu går hon med ett täcke vid dåligt väder i 135:p

Kan uppdatera med att jag var där för 2 veckor sedan, och kommer snart åka dit igen. Är där ca 2-3 ggr/månad.

Vad kom jag hem med senast då? Jo:
-senskydd med ludd i
-reflexgrimma
-2 st bett
-liniment

Och mer jag inte kommer ihåg :o Kan fota alla mina gamla och nya Gekåsfynd vid intresse...

Ska dit imorrn, vet nite vad jag ska handla :P utan det är första ggn jag ska dit så :):) Men jag vill spara pengar till GHS också :)

Vi ska åka dit på måndag tre stycken om vi hittar en till som vi följer med. ingen av oss har jättemycket pengar att spendera men tillräckligt för att vi ska fynda lite iaf =)..

Så är det någon från Kalmar som vill med så hojta till =) haha tre hästtjejjer som ska åka =)

KL

Måste bara uppdatera
Köpte ju då ett utetäcke 200 gram med 1680 D i sommras tror jag det var. (det grå/silver färgade)

Såhär ser det ut efter flera månaders vinter och häst misshandel
Foto0182.jpg

Hon har på något lustigt vänster haft sönder bensnörena, så nu kör vipå svanssnöre. Trots att hon haft det sedan i november och inte tvättats impregnerats om osv håller det värmen jättebra och hon har inte ens varit fuktig under det. Mycket nöjd med detta!:love:

Jag köpte ett brunt vintertäcke där i november och det är riktigt bra! Enda nackdelen är att bensnörena har gått i sönder!:(

köpte oxå det täcket och började använda det i feb. Vädigt bra täcke! liiite litet i storlek bara, men det är inget som skaver, tätt och fint är det :)
än har de varit näst intill minusgrader så mitt är silvergrått än :D

Men så fuskigt! Min häst hittar ju alla bajshögar hon kan hitta att rulla sig i :/ Hon brukar ha normalt 155 - 165 och detta är 160, håller med dig om att de är lite små!
Köpte även ett brunt regntäcke, och det har hållt tätt även när det öst ner flera timmar i sträck.

Resan blev inställt så ja o sambon åker dit den 12e när vi ändå ska till Göteborg =)

Jag ska till Ullared imorgon, någon som har varit där?:)
En kompis frågade mig om jag ville följa med dem upp där och även om jag handlade upp nästan alla pengar på Eurohorse så finns det alltid lite pengar till Ullared:d Något som jag ska leta efter?:)

det såg jättefint ut, hoppas det finna kvar på onsdag! hur var det i storleken? har en dam som drar 150 (+)

*kl*
Jag tänkte ta en sväng till ullared v.11, men kom på att det kanske är en väldigt dålig idé. Är det inte sportlov för folk då, så det är smockat med folk?

Jag behöver ju inte handla då, men tänkte passa på att åka dit när jag ändå är i göteborg.. Annars får det väl duga med börjes i kungsbacka :D

Alla har inte sportlov samtidigt och det är lågsäsong så det är nog ingen fara. Bor själv ca 15 km från Ullared och brukar besöka Ge-kås med jämna mellanrum, brukar inte finnas särskilt mycket folk vid denna tid på året :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 338
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 932
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka