Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Dom finns kvar, i både barn och vuxenstrl
Hade tänkt köpa sådana men insåg att det är rätt puckat eftersom man blir minst lika blöt med dom som utan, eftersom man blir ju blöt mellan benen och sen rinner det på insidan av chapsen...

Men dom syns ju iaf.

Ni som har varit där nu senaste vecan, hur ser det ut med folk där? är det långa köer? eller börjar semesterperioden ta slut och det tunnas ut lite på folk?
mamma och pappa ska åka till falkenberg nästa vecka och vill att jag ska följa med och då ville jag gå in på Gekås en sväng men pappa vill inte stanna där för det kommer va för mycket folk tycker han..

Där är väldigt mycket folk just nu. Brukar dock inte vara nån kö in.
Det lugnar sig om 2 veckor.

Undrar hur det ser ut med folk på lördag, blir ev en tripp dit då:)
Någon som vet hur det är på fårskinns-fronten? Med rumpvärmare, vojlocks osv

Var i Gekås när det var sommar rekord med flest shoppare :crazy: Mitt första besök.
köpte reflexgrimma, jäättemyysiga ridvantar till vintern, och en blå söt grimma (bild) kunde inte hitta så mycket mer , men nöjd ändå :)
31466049.jpg

Ja det är klart, är nog väldigt många turister nu.
Hoppas man slipper stå i kö bara. Är ute efter ett bra vinter täcke. Köpte ett mycket bra sist men något litet i storleken. Får nog köpa en storlek större om det finns nåt bra täcke.

Var på Gekås idag och fick med mig en hel del hem :laugh: Tänkte lägga ut bilder men jag är ny här så, jag fattade inte alls. Men ni kan ju dela med er av er kunskap så kan jag lägga upp bilder :rofl:

Undrar hur det ser ut med folk på lördag, blir ev en tripp dit då:)
Någon som vet hur det är på fårskinns-fronten? Med rumpvärmare, vojlocks osv

Lördagarna har den sista tiden varit välbesökta, sommartid skall men inte åka till gekås när det regnar, då är det kö in.

En annan har lyxen att bo 10 min därifrån. Vi brukar åka dit sent vid 6 på kvällen på vardagarna eller vid 4 tiden på helgerna.

Ingen som skulle kunna köpa en Cognac / London färgad pullarnosgrimma om det finns?Annars ett helt pullarträns. Skulle självklart betala för det och frakt! :)
PM:a om det skulle kunna fixas!

Äntligen har jag lyckats lura med mig några kompisar för att åka till Ullared. Brukar vara där några gånger om året, men nu är det säkert ett år sedan sist. Så ni förstår att jag är sugen... och att hästavdelningen är laddad och påfylld ;)

*KL*

heeh förra veckan åkt ejag runt hela jkpg och letade efter fölgrimam emd mässingspännen- eller fölvisningsgrimma. men den end ajag hittade som var snygg kostade 700 och det ville jag inte lägg på en dag. "billigaste" grimman med mässingspännen kostade runt nästan 200... och då osäke rpå kvaliten.

så jag bedjade till min mor som skulle in på gekås att kolla- och hon kommer hem med en källquvist (stavs? sen heter ju märket ngt mer), svart liten, elegant och mässingspännen, på gränsen till förliten men ia finet förstor (som mina andra var) för under 70:-
riktigt mjuk o fin i lädret.
(pannremmet satte vi dit efter)

*bild*
http://joizmeds.mittspejs.se/P2946401
(det är även mässingspännen och ställbar i nosen)

*kommer på, har fler fölgrimmor därifrån. en med silverspännen, lite klumpigare, lite sämre läderkvalitet, men med smörjning så var det helt klart värt pengarna. de små fölen växer ju ur alla grimmor på löpande band.
bild på den
http://joizmeds.mittspejs.se/P2939533

och denna är kanon, minsta möjliga lädergrimma och med flärp att ha "första veckan" hade den på 08fölet, sen har den legat i 2 år, i år var det bara att smörja upp och ha på denna
http://joizmeds.mittspejs.se/P2761639

och här är en typ 15kronorsgrimma som vi köpte 05 till fölet då, gjorde nya hål i nylonet men den har hängt med 3 föl
http://joizmeds.mittspejs.se/P2790530

Kul:)

Jag var där för några veckor sen. Hade lite svårt att bestämma mig när jag skulle köpa vintertäcke. Vill gärna ha ett så lätt som möjligt.
Blev till sist ett 600 D, med 200 gram stoppning.( Billigt var det iaf)
Inte så jättesnyggt i färgen, typ bajsbrunt med rosa paspoal, men men.
Bara det sitter bra så. Tog en storlek större än normalt. De brukar vara små i storleken.

Och jag ska åka måndag 6/9.:banana: Det roligaste som finns.
Tyvärr behöver jag ingenting igentligen men kommer förmodligen hem med en hel del "bra att ha saker".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 351
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka