Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Nu är jag hemma igen, det fanns en del roliga hästsaker man jag behövde inte så mycket men lite saker blev det.
Bilder kommer imorgon!

Nuså kommer det lite bilder.

2 par jeansrdbyxor, ett par svarta och ett par blå, 179kr/st.

CIMG2847.jpg

Tjockare gasbindor och stallindor:

CIMG2848.jpg

2st grimmor med ludd.

CIMG2851.jpg

2st bett med fasta ringar.

CIMG2852.jpg

Jag köpte en höpåse med nät i botten och på sidorna så man kan vattna höt om man vill.

CIMG2854.jpg

Ett par helt suveräna jacson roping stallkängor, jag har ett par sånna här tidigare och de är supersköna så jag blev så glad när jag fick se dem så jag köpte att par till som jag ställer på hyllan sålänge.

CIMG2850.jpg

Sen så köpte jag ett 100g täcke.

CIMG2855.jpg

DSC00278.jpg

(grimman på sista bilden är oxå fran Ullared.)

såna kängor köpte jag med, om det är de med stålhätta? men är de verkligen från jacson? det står inte det nånstans på mina, + att det var jäkligt skumt med kartongen..

den var en färg (kommer inte ihåg vilken) men jag lämnade min ute nån vecka och när det hade regnat rätt mycket en dag hade den färgen försvunnit och den ar plötsligt en annan färg och man skymtade ett annat märke :confused:

Ett par helt suveräna jacson roping stallkängor, jag har ett par sånna här tidigare och de är supersköna så jag blev så glad när jag fick se dem så jag köpte att par till som jag ställer på hyllan sålänge.

CIMG2850.jpg

Blev också lite fundersam över det här med skorna... jag köpte likadana när jag var där sist. Men vad jag vet så är Jacson och Roping två helt separata märken, och skorna är av märket Roping (?)

Dessutom fick jag ett helt värdelöst par... skorna är i läder men har en blank konstig yta, som sprack på ytan redan första eller andra gången jag hade dom på.

Ja ja då är det väl roping, det står roping på den orangea lappen och på kartongen, kartongen är grön-brun.
Det var nämligen så att jag köpte precis likadana på citygross för ett tag sedan o där stod det rea på jacson stallkängor, utgående modell.
det var därifrån jag fick jacson.
Men de hade oxå den orangea lappen och det står roping på flärpen.

Lite bilder från min Ullaredstripp!!!
DSC00332.jpg

Tröjan är dock inte från hästavdelningen!
DSC00333.jpg

Tröjan och pannband i lite närbild. Matchar! I like!

Dog tråden?
Jag är iaf väldigt nöjd med mina jeansridbyxor, har ridit i dem idag o det är riktigt snygga och väldigt sköna!

Sporrar 99:- och sporremmar 9.90:-
44925_440715927476_707427476_5815116_6834104_n.jpg

]

åhh fanns dom sporrarna i kortare modell? sådär 15mm?

Kul att dte kommit in mer bilder, dedär jeansridbyxorna vill jag ha :love: har ett par nya blå (från annan billig kedja) som jag är nöjd med.

har haft ett par svarta "vanliga jeansridbyxor, alá jodpush" som jag köpte i ullared precis när de börjat sälja hästsaker... så d ehar hängt med i ur o skur i mååånga år... nu är de som snyggast.. dock rä det nog bara en tidsfråga tills de faller isär, *letar bild*

den underbara rosa tröjan köpte jag sist jag var där, jättemysig men blev nopprig fort (har nog dock blivit glömd ute) och för den lilal peng så gör dt einte så mkt (regrimma o senskydd fårn gekås också)
http://joizmeds.mittspejs.se/P3018733

och här syns slitningarna på jeansen
http://joizmeds.mittspejs.se/P2957164

Ska till Ullared nästa vecka. =)
Är på jakt efter stalltäcke, stallskor med stålhätta och kanske ridbyxor och någon fin tröja. =)

Någon mr som har varit där på senaste tiden? Ska också dit nästa vecka för första gången! :D

Någon som vet om de säljer långa chaps? Alltså inte shortchaps...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 347
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 940
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband

Hästrelaterat

Tillbaka