• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 018
N

Notorius

Ska köpa nytt stalltäcke nu när vi bytt stall (är mycket varmare i det stallet). Hade tänkt köpa ett 150 g HW insulator, men det blir för varmt.
Såå jag ska köpa ett ulltäcke tror jag, men hittar inget snyggt på nån affär. Tips tack :banana: :d :D

Sv: Ulltäcke

Jag kan rekommendera ulltäcket från börjes.Det är kanon,och 100% ull.Ett kanon täcke till kanon pris!!! 288:-....:)

ok!Jag köpte det till min pålle och jag tror inte hon blir mobbad.... och förresten kunde jag köpa mer saker till henne,när jag kom undan med så billigt täcke! :)

Anna Scarpati har sjukt snygga ulltäcken, tror dom ligger på 2200 eller nåt?

Vart får man tag på dem då? Aldrig hört talas om det märket :p

Haha, nej det var inte så jag menade, men när jag ska köpa ett till stalltäcke vill jag ha ett lite finare ;)

Yes, han har 200g inne nu, förra stallet han stod i var det alltid 4-5 minusgrader under nätterna. Där han står nu är det plusgrader så jag vill ha ett tunnare täcke. Sen i mars hoppas jag att det är tillräckligt varmt för att han ska kunna vara naken på nätterna :)

Kanske inte tillräckligt "exklusivt" - men jag är supernöjd med ulltäcket (Horse Power) som jag köpte på H**ks! (Har det beiga, finns i blått o pepparkaksbrunt också.) Jättebra passform (som det även håller efter tvätt), hästen torkar på två sekunder och det är "lagom" varmt.

En nackdel som min häst och jag har fått erfara är dock att eftersom det inte är något glansigt tyg vid bogarna så fick han lite skav eftersom han både hade det på natten och under regntäcket på dagen tidigare.

Han har 200 g nu och det är nästan för varmt. Och 50 g är väl ingen större skillnad?
Han ska ha det nya stalltäcket från o med typ mitten av januari till mars.

Måste oxå slå ett slag för H**ks pepparkaksbruna ulltäcke såååå snyggt! S:banana: kulle gärna vilja ha det till min skimmel med bruna stickelhår - men ekonomin tillåter inte mer nu.

Får bli ett annat år...:mad:

Jag har ett ridtäcke i ylle ifrån Exklusiv. Det är jättefint! :)
Dom har vanliga ylletäcken och även grymt snygga täcken med "frontlapp" på :9 spana in www.exklusiv.se om du rotar lite i julkalendern så hittar du fin fina erbjudanden där också ;) dom sträcker sig fram till den 31:a. Dvs. tills på lördag.

Börjes är annars helt ok.

Dock förstår jag inte varför du ska ha ett ylletäcke för, om du tycker att Horsewares 150 g täcke är för tjockt?? Alltså tjocka ylletäcken av bra kvalité lär ju vara mkt tjockare för hästen då? :confused:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: ako
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 231
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka