Tack! Ungefär som jag tolkade det då![]()
Ja, såg att du hade ändrat sista meningen, då förstod jag hur du menade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Ungefär som jag tolkade det då![]()
Ingen fara att du tog över liteBer om ursäkt för OT @tott Jag blev nyfiken och ville klara upp saken, hoppas att du fann informationen intressant också och kanske lugnande då det är minimal risk att du skulle ha råkat ut för just det![]()
Så det händer inte om benen blir sköra? Blev lite nyfiken nu och funderade på när det skulle isåfall kunna ske, och det är väl om benen blir så försvagade eller bryts ned..?
/obs absolut inte någon läkare, bara nyfiken.
Syns nerver på någon som helst röntgen/magnetkamera/ultraljud? Jag trodde inte det. Vore praktiskt när någon nerv kommer i kläm
Ev @Modest om du orkar/vill/kan svara på flera frågor![]()
Nej det är inte det som händerSå det händer inte om benen blir sköra? Blev lite nyfiken nu och funderade på när det skulle isåfall kunna ske, och det är väl om benen blir så försvagade eller bryts ned..?
/obs absolut inte någon läkare, bara nyfiken.
Och jag tänker för att förtydliga det du skriver utan att vända mig till dig, att det är vanligt att tro att en MR/röntgen/ultraljud är ett facit medan det i verkligheten kan se ut på massa olika sätt med samma symptom och att det är först när bilden och symptomen överensstämmer som man kan tolka det som någon typ av sanning till varför saker gör ont/domnar etc.Jadå, framförallt större nervstrukturer kan man se. Men för att kunna ställa någon slags diagnos är det viktigt att undersöka nervens funktion. Det gör man bäst genom att ställa en massa frågor och undersöka patienten. Då får man också underlag för en eventuell remiss för en teknisk undersökning som kanske bekräftar det man kommit fram till vid sin kliniska undersökning.
Korrekt uppfattat.Tackar!
Dvs det är brosk som blir ben i de fallen hos hästarna?
Tack!Jadå, framförallt större nervstrukturer kan man se. Men för att kunna ställa någon slags diagnos är det viktigt att undersöka nervens funktion. Det gör man bäst genom att ställa en massa frågor och undersöka patienten. Då får man också underlag för en eventuell remiss för en teknisk undersökning som kanske bekräftar det man kommit fram till vid sin kliniska undersökning.
Tror att jag tänkte på när brosk kan bli förbenade i hovar, och funderade på om det gick tvärtom också. Kanske inte så logiskt men jag försökte komma på något möjligt sättNej det är inte det som händer. Den som kommer på hur man kan bygga nytt brosk i en människa kommer få nobelpriset
.
Hjärtan undersöks faktiskt oftare med ultraljud (UL) än med någon annan bildgivande diagnostik, eftersom UL kan ge väldigt bra realtidsinformation om hur och var blod strömmar.Jag har utrett mina armar för känselbortfall, det gjordes med elektroder, ej röntgen. Magnetröntgen o datortomografi görs på t ex lungor o hjärta för att hitta förändringar.