*ULVLEK* Mio Min Mio

Just det - Imorgon så är Iaf JAG upptagen med att kolla på fotboll kan vara Zlatans sista match i landslaget dessutom om de inte går vidare från gruppspelet
Direkt avgörande match Sverige- Belgien
Matchen börjar kl 21.00 och jag har ju ett antal eminenta LL-kollegor så jag kan ta ledigt :D
men då är det frågan hur ni som deltar tycker ( för ni får inte ledigt - då tar jag fram pisken och repen och bestraffar :devil:)
Vi kan ta diskussionen imorgon efter NattDL, Men ett förslag är att ta DL 20.30 , ett annat är att vi tar det 23 , och ett tredje 22 som idag ( då hinns det nog med att ha koll i pausen fram till DL )

Som sagt, fundera på det så bestämmer vi något imorgon :)

Just det - Imorgon så är Iaf JAG upptagen med att kolla på fotboll kan vara Zlatans sista match i landslaget dessutom om de inte går vidare från gruppspelet
Matchen börjar kl 21.00 och jag har ju ett antal eminenta LL-kollegor så jag kan ta ledigt :D
men då är det frågan hur ni som deltar tycker ( för ni får inte ledigt - då tar jag fram pisken och repen och bestraffar :devil:)
Vi kan ta diskussionen imorgon efter NattDL, Men ett förslag är att ta DL 20.30 , ett annat är att vi tar det 23 , och ett tredje 22 som idag ( då hinns det nog med att ha koll i pausen fram till DL )

21:15 blir väl bra? :idea::love: Obligatorisk närvaro av alla, även LL (säger jag som inte varit speciellt närvarande i de lyncher som varit :o)

Jag kommer inte kunna leka mellan ca 17.00 och 22.15 så helst 23, annars får jag rösta väldigt tidigt, och om det är som idag så kan det vara lite svårt att motivera en röst då.

Orkar inte tänka mer ikväll, min hjärna har blivit skumgummi och mina fingrar är ömma efter att försöka hinna skriva mitt röstinlägg i tid. så god natt på er :)

Om man får önska så hellre 22-23 än 20:30.

Barnen i rosengården kände sig lite ensamma efter att Mio och JumJum gett sig av på Miramis för att försöka befria de fångade barnen i Landet Utanför
Och dessutom hade två barn till försvunnit strax efter deras avfärd.
Så alla gick ängsligt omkring och försökte hålla sig så nära rosengården och tryggheten som möjligt

Men mörkret hade hittat nya vägar in i Landet I Fjärran och hejdukarna kunde i ett obevakat ögonblick smyga sig in och lurpassa bland silverpopplarna och rosenbuskarna . Och vart än de gick fram så vissnade allt de gick förbi
Och det var så de fick tag i @Blacksmithfarm som sedan också fördes till Den Svarta Borgen för att bli ytterligare ett barn som blivit fångad som en fågel

Blacksmithfarm var bybo
DL ikväll bestämmer vi lite senare så alla fått komma till tals om vilken tid som passar bäst

Jag hade rätt om att BSF var god åtminstone även om det inte direkt är någon tröst. Tveksamt om det finns någon bybo kvar.

Så nu är vi 8 spelare kvar (om jag räknat rätt) och special roller kvar är Mio, JumJum, Nonno, Siaren och Kato så sen finns det 3 andra roller, antingen bybor eller ulvar kvar (minst en ulv)? Så då har vi mellan 0-2 bybor kvar?

Så om Kato är ond så är det mellan 4-6 goda kvar, med 4-2 onda.
Är Kato god så är det 5-7 goda kvar med 3-1 onda.

Jag tror det är rätt uträknat, sen kanske det inte säger så mycket :banghead:

Angående DL så kanske jag kan lyckas komma in och rösta vid 19-tiden så även en tidigare DL hade funkat, även om jag då inte kan vara inne under själva DL.

Jag tycker att det är intressant att de valde att käka BSF som ändå var rätt misstänkt, varför valde de inte att spara henne och istället kunnat lyncha henne.

De som är kvar är:

Habina
Mirtai
bumpo
Snurrfian
CaisaLundblad
Madalitso
LenaH
Lobelia

Tar man rygg på bsf:s inlägg #22
Så har vi troligen ingen bybo kvar, men 4 goda roller och 3 ulvar + kato. Det är såklart inte säkert antalet ulvar stämmer, med lite tur kanske en av dem är en kvarvarande bybo. :angel: Men tveksamt...
Alltså måste vi (om inte Mio omvandlat Kato så han räknas som god) få fatt i en ulv i dagens lynch. Och då kommer de stoppa lynchen såklart. Och "bara" hitta någon som är oskydad att käka. Och det fina är ju såklart att även OM lynchen stoppas vet vi ändå inte om vi försökt lyncha en ond eller en god som också kan stoppa lynchen... Frågan är om lyan hittat Kato och litar på att han fortfarande är ond, de skulle möjligen kunna offra en kollega om övriga kan ligga lågt... kanske...
Oavsett känns det onekligen... tungt just nu.
-------------

DL 1
18.37 Madalitso röstar på Blacksmithfarm
20.03 Blacksmithfarm röstar på Habina
20.12 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20.22 Myrten röstar på hemlig
20.30 Mirtai röstar på Madalitso
20.45 Habina röstar på mirtai
20,46 Caisa röstar på LenaH
20.50 Snurrfian röstar på Lobelia
20,56 Bumpo röstar på sookie
20,59 LenaH röstar på Mirtai

Lobelia (efterröstar på bumpo), Sookie och Loons missar att rösta.

Lynchas: Sookie (bybo)
Åker ut: Myrten (järnklo/ond jägare) och Loons (bybo)

Röstlista DL 2 KL 22
(20/6 21.00 Lynchen DL1 ger BSF 2 röster)
18:14 Blacksmithfarm röstar på hemlig
19.36 hemlig röstar på CaisaLundblad
21:42 Habina röstar på hemlig
21:54 Mirtai röstar på hemlig
21:56 Snurrfian röstar på Mirtai
21:57 Caisa röstar på Habina
21:58 Madalitso röstar på Snurrfian
21:58 bumpo röstar på Lobelia

21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Lobelia röstar på Habina

Lynchas: hemlig (viskande brunnen / lösmynt spionvariant)
Käkas: Blacksmithfarm (bybo)

Jag tycker att det är intressant att de valde att käka BSF som ändå var rätt misstänkt, varför valde de inte att spara henne och istället kunnat lyncha henne.

Jag funderade också på det, kanske misstänkte de att hon var bybo och därför troligen inte skyddad från käk?

Hemlig var viskande brunnen

Viskande brunnen. Får varje natt gissa vilka som är bybor. Väljer en person varje natt. Gissar hen rätt så får den bybon en lottad spionrad men Viskande Brunnen får inte reda på om hen gissat rätt. Vid flera upptäckta bybor så får de turas om med att få spionrader. Den som inte fått en spionrad innan får den före någon annan får den en andra gång. NattDL

Det innebär att hemlig i bästa fall lyckats gissa på en bybo så att denne fick spioninfo. Om vi leker med tanken att så skett, vilken info kan då ev ha kommit fram?

Ulvarnas käk
Om Mio valt att aktivera sitt skydd
Om Nonno skyddat någon
Vilka den osäkra siaren undersökt

Sedan antar jag att även följande saker finns med i spioninfon som kan komma fram? eller hur är det @quarter4ever ?
Vem riddar kato gissar på
Vad ulvarna gör med äpplet

Det är inte mycket information i leken överhuvudtaget, om jag minns rätt så har goda sidan en ganska hopplöst dålig siare
Byborna som skulle kunnat få spioninfo har troligen inte fått något då brunnen försvunnit tidigt liksom troligen alla bybor.
Mio kan möjligen veta vem Kato är

Och som sagt så är det stor risk att lyan stoppar lynchen om vi prickar en ulv. Och vi har noll chans att veta om ett lynchstopp handlar om en ond eller inte då det finns mycket skydd i leken.

Sammantaget ser det kört ut. redan efter första riktiga lynchen. Vi har haft mycket lite chans att hitta någon ond alls utan information.

Hemlig var viskande brunnen

Viskande brunnen. Får varje natt gissa vilka som är bybor. Väljer en person varje natt. Gissar hen rätt så får den bybon en lottad spionrad men Viskande Brunnen får inte reda på om hen gissat rätt. Vid flera upptäckta bybor så får de turas om med att få spionrader. Den som inte fått en spionrad innan får den före någon annan får den en andra gång. NattDL

Det innebär att hemlig i bästa fall lyckats gissa på en bybo så att denne fick spioninfo. Om vi leker med tanken att så skett, vilken info kan då ev ha kommit fram?

Ulvarnas käk
Om Mio valt att aktivera sitt skydd
Om Nonno skyddat någon
Vilka den osäkra siaren undersökt

Sedan antar jag att även följande saker finns med i spioninfon som kan komma fram? eller hur är det @quarter4ever ?
Vem riddar kato gissar på
Vad ulvarna gör med äpplet
Sannolikheten att viskande brunnen hittat rätt är låg med en gissning, ska vi ha haft chans till info så måste brunnen ha gissat rätt första natten om vi nu inte har en oväntad bybo som kan ha fått info i natt. Möjlig info hjälper inte mycket om den inte kommit ut. Ska kolla extra på BSF inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka